دو هزار و ۸۱۸ نفر اشتغال مستقیم در گناباد ایجاد شده است

۱ نظر

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: در راستای اقدامات حمایتی دولت تدبیر و امید دو هزار و ۸۱۸ نفر اشتغال مستقیم در بخشهای صنعتی و معدنی این شهرستان طی پنج سال گذشته ایجاد شده است.

هادی ایزدی روز چهارشنبه به مناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان سرمایه‌گذاری در این شهرستان طی پنج سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۲۱۴ درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: ۱۴۱ مجوز جدید صنعتی طی پنج سال گذشته با سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم دو هزار و ۹۴۰ نفر در گناباد صادر شد که نسبت به دوره پنج ساله قبل از آن از نظر میزان سرمایه گذاری ۲۱۹ درصد و از لحاظ تعداد ۴۰ و میزان اشتغال ۱۱ درصد رشد داشت که این نشان دهنده افزایش تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری جدید در بخش صنعتی این شهرستان در نتیجه رویکردهای حمایتی دولت تدبیر و امید است.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: در این مدت ۷۳ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری هزار و ۵۵ میلیارد ریال و با اشتغال مستقیم ۸۴۵ تن در بخش صنعت گناباد صادر شد که در مقایسه با پنج سال قبل از آن از لحاظ میزان سرمایه گذاری ۷۲ و از لحاظ تعداد پروانه ۲۴ و میزان اشتغال ۹.۵ درصد رشد نشان می دهد.
ایزدی با اشاره به افزایش ذخیره مواد معدنی در گناباد از ۲۷ به ۳۵ میلیون تن در فاصله سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ گفت: در این مدت ۱۴ پروانه بهره برداری جدید معدنی با سرمایه گذاری ۱۳۴ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۲۵ نفر صادر شده که موجب افزایش ۵۵ درصدی فرآوری مواد معدنی در سطح شهرک و نواحی صنعتی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در منطقه شد.
وی ادامه داد: دو هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال تسهیلات ثابت و در گردش در پنج سال گذشته به ۲۲۰ طرح نیمه تمام صنعتی و معدنی و صنفی کوچک و متوسط و بزرگ از محل تسهیلات رونق تولید، صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸، منابع توسعه روستایی و مشاغل خانگی پرداخت شد.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد همچنین از افزایش ۱۰۰ درصدی میزان و ارزش کالاهای صادراتی گناباد در پنج سال گذشته در مقایسه با پنج سال قبل از آن خبر داد و گفت: هم اکنون سالانه به طور متوسط بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش ۹ میلیون دلار از این شهرستان به ۱۷ کشور هدف صادر می شود.
ایزدی افزود: در بخش تجارت هم از سال ۱۳۹۴ تاکنون در مجموع ۱۱۸ جلسه کمیسیون نظارت، تنظیم بازار، آرد و نان، حمایت از کالای ایرانی، نرخ گذاری و تعزیرات در گناباد برگزار شد که مهمترین نتیجه آن ۵۳۲ مصوبه بود که موجب رفع مشکلات و کاهش میزان تخلفات واحدهای صنفی و افزایش رضایتمندی مردمی شد.
وی انجام ۳۴ هزار و ۴۲۰ بازرسی از واحدهای صنفی و تجاری به صورت نوبه ای و گشت مشترک و تنظیم دو هزار و ۲۸ فرم تخلف به مبلغ اولیه ۱۱ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال و ارسال آن به تعزیرات حکومتی را از دیگر اقدامات مهم اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد طی پنج سال قبل ذکر کرد.
رییس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد گفت: یک هزار و ۹۳۲ تن انواع کالای اساسی با استفاده از سیستم هوشمند و بر مبنای کد ملی سرپرست خانوار طی دو سال گذشته در جهت کمک به تنظیم بازار در گناباد توزیع شده است.
ایزدی از توزیع ۱۲ هزار حلقه لاستیک خودروهای سنگین و ۳۳ هزار و ۴۲۲ حلقه لاستیک خودروهای سواری سبک با قیمت تعادلی طی دو سال قبل در گناباد خبر داد.
وی ادامه داد: این اداره در زمینه ایجاد اشتغال سالانه، تکمیل و معرفی طرحها و واحدهای صنعتی برای اخذ تسهیلات، عملکرد کمیسیون نظارت، ایجاد سامانه هوشمند توزیع کالا، سامانه جامع انبارها، کاهش درصد تعداد واحدهای صنفی فاقد پروانه و اطلاع رسانی و تکریم ارباب رجوع و صرفه جویی انرژی طی دو سال گذشته رتبه برتر استانی را در بین اداره‌های صنعت، معدن و تجارت شهرستانها کسب کرده است.
۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارد که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال هستند.
از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است.
مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

 برای مشاهده صفحه استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای دو هزار و ۸۱۸ نفر اشتغال مستقیم در گناباد ایجاد شده است

  • ب
    بگلو
    ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۶
    جویای کار در معدن هستم

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ