دو برابر شدن ظرفیت جذب سرباز تخصصی در شرکت‌های دانش‌بنیان‌

۱ نظر

ظرفیت جذب سربازی تخصصی برای شرکت‌های دانش‌بنیان دو بخش امریه و پروژه جایگزین، دو برابر و یکی از دغدغه‌های مهم این مجموعه‌ها رفع شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دو برابر شدن ظرفیت جذب سرباز در زیست بوم فناوری و نوآوری خبر داد و گفت: نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای افزایش کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان است و این دغدغه، همیشه یکی از مهم‌ترین چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این سال‌ها بوده است و مقام معظم رهبری نیز این دغدغه را در دیدارهای خود مطرح کرده‌اند.
رضا اسدی‌فرد افزود: در برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان، بسیاری از نیروهای مهم و کلیدی از جمله مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و نیروهای دانشی شرکت، با مساله سربازی مواجه هستند و خروج آن‌ها از شرکت حتی به صورت کوتاه مدت، شرکت را دچار مشکلات عدیده می‌کند. از سوی دیگر پایین بودن ظرفیت‌های امریه و پروژه جایگزین خدمت در شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های گذشته باعث می‌شد که بسیاری از این نیروهای کلیدی نتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص افزایش واگذاری ظرفیت دانش‌آموختگان برتر فناور و سربازان فناور، پس از بررسی‌های ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین موافقت فرمانده معظم کل قوا، این ظرفیت به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافت.
به گفته عضو هیات‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری ، ظرفیت سالانه واگذاری افراد دانش‌آموخته برتر به شرکت‌های دانش‌بنیان از ۲۰۰ نفر به تعداد ۴۰۰ نفر و ظرفیت سالانه واگذاری سربازی فناوری به‌صورت مامور امریه از ۷۵۰ نفر به ۱۵۰۰ نفر در مصوبه جدید افزایش یافته است و سالانه نزدیک به ۲ هزار نفر می‌توانند از تسهیلات سربازی تخصصی در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند. در این خصوص از همکاری و همراهی ستاد کل نیروهای مسلح تشکر ویژه می‌کنیم.

اسدی‌فرد به معیارهای جذب سرباز تخصصی در شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در برخورداری شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات سربازی تخصصی، همکاری با بخش دفاعی و یا داشتن پروانه سمتا، داشتن سطح فناوری برتر، توان تولید محصولات دانش‌بنیان گلوگاهی و تحریمی، قابلیت رفع نیازهای اساسی کشور و اجرای پروژه‌های اولویت‌دار ملی و اقتصادی کشور از جمله ملاک‌های جذب سرباز است.

منبع : خبرگزاری صدا وسیما

برای مشاهده آخرین اخبار امریه سربازی اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای دو برابر شدن ظرفیت جذب سرباز تخصصی در شرکت‌های دانش‌بنیان‌

  • ا
    اسحاقم نبی
    ۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶
    چرا آزاد نمیکنن غایبین هم از این طرح استفاده کنند؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ