دولت «لایحه استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف» را به مجلس بیاورد

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس، خواستار ارائه لایحه دولت برای استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف شد.


به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین نقوی حسینی در مجلس در پایان جلسه علنی امروز و در تذکر شفاهی با اشاره به شرایط حساس اقتصادی کشور اظهار داشت: در چنین شرایطی برخی اقدامات شدنی است و باعث رضایت می شود.
وی افزود: هزاران جوان این کشور با مدارک لیسانس و فوق لیسانس بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال است که در شوراهای حق اختلاف فعالیت می کنند اما ماهانه به آنها ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان حق الزحمه پرداخت می شود.
این نماینده مجلس با اشاره به رد مصوبه مجلس در خصوص استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف یادآور شد: وزیر دادگستری قول داده بود لایحه ای در این خصوص به مجلس بیاورد. اگر این لایحه را بیاورند مشکل این جوانان هم حل می شود.
نقوی حسینی در ادامه با بیان اینکه هفت هزار کارگر شرکت تراورس راه آهن ماه هاست حقوق نگرفته اند و اقساط آنها عقب افتاده و برای پول آب و برق مشکل دارند تصریح کرد: برخی از این خانواده ها در آستانه فروپاشی قرار دارند و لازم است برای حل مشکل این کارکنان اقدام شود.
وی همچنین با اشاره به بررسی طرح حمایت از کالای ایرانی در مجلس به عنوان مصوبه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: بند ۱۰ این طرح خطرناک است؛ امروز باید از صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگان که متعلق به سه هزار بازنشسته این کشور است مراقبت کنیم در حالی که این بند خسارات جبران ناپذیری به این افراد وارد می کند.
علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: این طرح در دستور کار مجلس است و به موقع در مورد این بند هم بررسی صورت می گیرد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام شورای حل اختلاف اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ