دانش‌آموختگان مراکز فنی و حرفه‌ای وام خود اشتغالی می‌گیرند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از پرداخت تسهیلات به دانش آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز فنی حرفه‌ای خبر داد که صنعت و حرفه را آموخته‌اند تا بتوانند در بازار کار کارآفرینی کنند.

به گزارش بازارکار «عبدالوحید محمدی» درحاشیه بازدید از دانشگاه فنی حرفه ای استان کرمانشاه و بررسی مشکلات و مطالبات آنها در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عدیده کشور که در استان ما بیشتر است، عدم فرهنگ کار محوری است، تاکید کرد: دانشگاه باید محوریت کارگروه فرهنگی اقتصادی را عهده دار شود و ما باید از مهد کودک فرهنگ اشتغال را نهادینه کنیم.
وی تصریح کرد: باید از طریق دانشگاه و مراکز فنی حرفه ای نیروهای متخصص و کارشناس آموزش دهیم و روانه بازار کار کنیم و دانشگاه ها و مراکز فنی حرفه ای با حمایت های استانداری و مشارکت ما باید برای دانش آموخته ها و حرفه آموزان بازارسازی کنند.
این مقام مسوول در استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه باید با فرهنگ سازی این تفکر که شغل فقط کار اداری است را تغییر دهیم، تاکید کرد: اولویت مهم استان اشتغال زایی است و باید با همکاری تمامی مراکز کارآفرینی و آموزشی پیگیر این مساله باشیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: حوزه دانشگاه و فنی حرفه ای از جهت آموزش و تامین نیروی متخصص برای ورود به بازار کار برای ما مهم است و جوان جامعه ما با فراگیری صنعت و ورود به بازار کار می تواند به جامعه خود کمک کند و ما وظیفه داریم به جوانان در ورود به بازار کار کمک کنیم تا بتوانیم خانواده سالم در جامعه خود داشته باشیم.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نیز در این بازدید مسائل و مشکلات مختلف این دانشگاه مطرح کرد و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در راستای کمک به دانشگاه در خصوص موارد مطرح شده و پیگیری حل مشکلات قول مساعدت داد.

منبع : بازار کار

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ