دانشگاه فرهنگیان محل تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش همانند قانون اساسی است که در آن به نیروی انسانی توجه ویژه‌ای شده‌است و محل تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان اصفهان با بیان اینکه جایگاه معلم بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش همانند قانون اساسی است که در آن به نیروی انسانی توجه ویژه‌ای شده‌است و محل تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: اگر ما بتوانیم دانشگاه فرهنگیان را به صورت کامل در حوزه کمی و کیفی در خدمت آموزش و پرورش قرار دهیم و به آن توجه و در راستای فرصتی مناسب برای تربیت نیروی انسانی تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی نگاه کنیم، در این صورت در آموزش و پرورش مشکل نیروی انسانی کمی و کیفی نخواهیم داشت.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: اگر یک معلم و یک دانشجو برای معلمی تربیت شود، می‌توانیم آینده آموزش و پرورش را تامین شده ببینیم چرا که در جایگاهی به نام دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌شود، تعلیم می‌بیند و حقوق معلمی را یاد می‌گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: فلسفه معلمی این است که او در دانشگاه فرهنگیان تربیت شود، زیرا او می‌خواهد عامل اصلی تربیت نیروی انسانی هر جامعه باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان جزء اصلی و شاخص سند تحول بنیادین است؛ دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۱ و با ورودی ۲۵ هزار دانشجو معلم آن هم از بهترین دانش آموزان تاسیس می‌شود و هر ساله باید ارتقا یابد تا ما با کمبود نیروی انسانی مواجه نباشیم، اما الان حدود ۱۹۰ هزار نیروی انسانی در کل کشور کمبود داریم و در استان اصفهان نیز حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی کسری داریم.

منبع : خبرگزاری فارس

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده صفحه استخدام لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ