خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه محاسبه می‌شود

۲ نظر

یک کارشناس حوزه کار و کارگر درباره نحوه احتساب مدت زمان خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه‌ توضیحاتی داد.

حمید حاج اسماعیلی کارشناس حوزه کار و کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شاغلان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی می‌توانند از مدت سربازی و حضور داوطلبانه در جبهه جنگ به عنوان سابقه بیمه استفاده کنند.

او با بیان اینکه مدت خدمت سربازی مربوط به مردان است، اما زن‌ها نیز می‌توانند از سابقه خدمت خود در جبهه جنگ استفاده کنند، گفت: حضور بانوان در جبهه‌های جنگ اگر منوط به ارائه گواهی‌های کاملا معتبر باشد و مشخص شود بانوان به اشکال مختلف در جبهه بودند و مشمول قانون کار هستند، آنگاه می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

حاج اسماعیلی ادامه داد: در ماده ۹۵ قانون تامین اجتماعی خدمت وظیفه مشمولان قانون کار پس از پایان خدمت و اشتغال مجدد در موسسات مشمول قانون کار جزء سوابق پرداخت حق‌بیمه منظور خواهد شد.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه در سال ۸۳ در مجلس تبصره‌ای به ماده ۱۴ قانون کار اضافه شد، افزود: بر مبنای آن هیئت دولت تصویب کرد شرطی برای استفاده از سابقه مدت سربازی به عنوان سابقه تامین اجتماعی در نظر گرفته شود.

حاج اسماعیلی گفت: شرط اول آن است که داوطلبانی که می‌خواهند از سابقه خدمت سربازی و جبهه جنگ خود استفاده کنند باید بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی باشند.

او گفت: اشخاصی می‌توانند برای مدت بازنشستگی از مدت سربازی استفاده کنند که سابقه پرداخت حق‌بیمه در سازمان تامین اجتماعی را داشته باشند.

او ادامه داد: اشخاصی که می‌خواهند بیمه شان در مدت سربازی رایگان محسوب شود باید سربازی خود را قبل از سال ۸۵ انجام داده باشند، همچنین قبل از خدمت سربازی باید سابقه پرداخت حق‌بیمه نیز داشته باشند، در این صورت نیازی به پرداخت حق بیمه خود ندارند.

او با بیان اینکه بقیه افرادی که می‌خواهند از مدت سربازی خود استفاده کنند، میانگین حقوق دو سال آخر بیمه پردازیشان ملاک محاسبه سهم بیمه برای مدت سربازی خواهد بود، گفت: میانگین حقوق را ضرب در ۷ درصد حق بیمه کارگر می‌کنند و در نهایت مقدار به دست آمده را در مدت خدمت سربازی ضرب می‌کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه محاسبه می‌شود

  • ن
    نادر
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲
    چقدر عالی شده سربازی. بچه ها دیگه غیبت نکنین سردار کمالی ببین داره چی کار میکنه. اقا همه بریم سربازی. من میخوام 3 بار برم سربازی اصلا تا 30 سالگی نرفتم که الان تا 40 سالگی برم سربازی. بچه ها دیگه غیبت و تحصیل بی مورد برا فرار از سربازی بی معنی شد. خدایا شکرت که ما 2 سال سربازی داریم با تحصیل دکتری. چقدر ما خوشبختیم
    • ن
      نیما
      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۱۹
      از برکات حکومت اسلامی ، سربازی رو به سوابق بیمه ای اضاف میکنن ولی باید دو میلیون و دویست پول بدی

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ