خبر جذب ۱۵ جنگلبان در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: شمار جنگلبانان این استان کمتر از میانگین جهانی است که با جذب ۱۵ نیروی انسانی کارآمد در قالب محافظ این کمبود امسال رفع می شود.

اسفندیار خزائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس استانداردهای جهانی به ازای هر ۱۰ هزار هکتار مرتع یک محافظ نیاز است در حالیکه در استان همدان به ازای هر ۳۰ هزار هکتار منابع طبیعی یک نفر محافظ وجود دارد.

وی اضافه کرد: نرم کشوری این آمار نیز به تفکیک به ازای هر ۶ هزار جنگل، ۳۰ هزار مرتع و ۵۰ هزار هکتار بیابان یک نیروی محافظ از اراضی ملی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: در حال حاضر شمار محافظان عرصه های طبیعی همدان ۲۱ نفر هستند که باید به ۳۱ نفر برسد که به منظور جبران این کمبود در حال حاضر از دیگر نیرو و کارمندان علاوه بر مسئولیت محوله در قالب محافظ جنگل نیز استفاده می شود.

خزائی بیان کرد: امسال ۱۵ نیروی جدید در این اداره کل جذب و مشغول به کار می شوند که در گام نخست از آنها به عنوان جنگلبان یا محافظان جنگل استفاده می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: البته کمبود نیروی انسانی در ۲ بخش شامل نیروی انسانی متخصص و نیروهای خدماتی محسوس است.

خزائی افزود: سال های اخیر شمار زیادی از نیروها بازنشسته شدند اما نیروی جایگزین جذب نشده است همچنین کمبود نیروی مجزا برای انجام امورات پشتیبانی شبکه، سخت افزاری و مدیریت سامانه ها مشهود است.

وی با بیان اینکه از نظر ناوگان خودرویی و ساختمان نیز با کمبودهایی مواجه هستیم ادامه داد: خودروهای این اداره کل اعم از سواری و وانت به ۳۷ دستگاه می رسد که با توجه به گستردگی و سخت گذر بودن اراضی ملی این تعداد جوابگوی نیاز اداره کل و شهرستان های تابعه نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: وضعیت ساختمان و تجهیزات اداری این اداره کل نامطلوب است چراکه بیشتر ساختمان‌ها دارای عمر بیش از ۳۰ سال بوده و نیازمند تعمیر و تجهیز اساسی است.

به گزارش ایرنا، وسعت اراضی ملی استان همدان به ۷۲۰ هزار هکتار می رسد که ۴۵ هزار هکتار آن شامل جنگل های دست کاشت، ذخیره گاه ها و پارک های جنگلی است که سطح ذخیرهگاه های جنگلی به ۲ هزار و ۴۶۰ هکتار و پارک های جنگلی یک هزار و ۵۳۷ هکتار می رسد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ