خبر استخدام ۵ هزار نخبه در دستگاه های اجرایی از سال آینده

۳ نظر

 قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: از سال آینده، پنج هزار نخبه و مستعد در کشور از طریق سازمان اداری و استخدامی در دستگاه‌های اجرایی کشور جذب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر باقری‌ مقدم روز چهارشنبه در نشست هم‌ اندیشی جمعی از نخبگان، مستعدان برتر و اساتید دانشگاه‌های استان زنجان، افزود: بنیاد ملی نخبگان آمادگی دارد براساس نیازهای کارشناسی که دستگاه‌های اجرایی در استان دارند، افراد مستعد و نخبه را از طریق سازمان اداری و استخدامی جذب و متناسب با نیازهای استان، افراد بومی را معرفی کند.

این مسوول اضافه کرد: سال آینده ۲۶ طرح کلان ملی توسعه فناوری در کشور طراحی می‌شود که برای این کار یک هزار نفر از نخبگان مشغول به فعالیت خواهند شد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان به طرحی با عنوان بورسیه صنعتی اشاره کرد و افزود: این طرح که برای اولین بار در یزد اجرا شد، از سال آینده می‌تواند با توجه به توان صنعتی موجود در استان زنجان نیز اجرا شود تا زمینه جذب و به‌کارگیری موثر مستعدان در بخش صنعت فراهم شود.

باقری مقدم با بیان اینکه استان زنجان یک استان علوم پایه است، افزود: به افرادی که صاحب رتبه‌های زیر ۱۰۰ در رشته های علوم ریاضی، فیزیک، زیست شناسی و شیمی شوند یا در المپیادها مقام بیاورند، اگر رشته‌های علوم پایه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند، یک استاد راهبر به آنها اختصاص می دهیم تا بدون کنکور تا دکتری ادامه تحصیل بدهند و بعد عضو هیات علمی شوند.

وی با اشاره به جذب مستعدان، نخبگان و دانش آموختگان در قالب عضو هیات علمی دانشگاه‌ها، افزود: ۲۰ درصد سهمیه جذب عضو هیات علمی به بنیاد ملی نخبگان کشور اختصاص داده شده است.

در پایان این نشست تفاهم نامه ای بین استانداری و بنیاد ملی نخبگان به منظور توسعه تعاملات با هدف شبکه سازی جامعه نخبگانی امضا شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار و اطلاعیه های استخدام نخبگان اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای خبر استخدام ۵ هزار نخبه در دستگاه های اجرایی از سال آینده

  • m
    maedeh
    ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۰۱:۲۳
    سلام
    شرایطش برای ثبت نام چیه ؟
    • مشاور «ای استخدام»
      ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۴۱
      کاربرعزیز
      در این مورد فعلا خبر جذب منتشر شده است و در مورد شرایط و نحوه جذب اخباری منتشر نشده است ، برای اطلاع از این موارد منتظر انتشار اخبار تکمیلی باشید .
    • س
      ساجد
      ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰
      ثبت نام شروع شده؟

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ