خبر استخدام ۱۳۰۰ نفر در شهرداری‌های فارس

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس گفت: باتوجه به اینکه تاکنون در سازمان همیاری شهرداری‌های کشور چارت مصوبی وجود نداشت در حال تصویب یک چارت هستیم و بزودی این چارت به شهرداری‌های استانی سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید علی سید نصیری ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: متاسفانه تاکنون در سازمان همیاری شهرداری‌های کشور موضوعی به نام چارت سازمانی مصوب و دقیق وجود نداشته، در حال پیگیری و تصویب یک چارت مشخص هستیم و بزودی این چارت به جهت پیگیری بیشتر امور به شهرداری‌های استانی کل کشور ابلاغ خواهد شد.

وی عنوان کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های استان براساس اساسنامه خود سالهاست که وظیفه توانمند سازی و خود کفایی شهرداری‌های استان در حوزه‌های مختلف عمرانی، فناوری، اجتماعی و فرهنگی را برعهده دارد.

این مقام مسئول به اقدامات حوزه عمرانی سازمان همیاری شهرداری‌های استان اشاره کرد و افزود: در این حوزه سازمان با انعقاد یک قرار داد عملیات احداث یک بیمارستان را از هفته آینده آغاز خواهد کرد که قریب به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه عمرانی است.

نصیری عنوان کرد: در حوزه فناوری همچنین در شش حوزه کاری تفاهم نامه اولیه با شهرداری منعقد شده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها هوشمند سازی پارکینگ‌ها و بویژه هوشمندسازی میادین میوه و تره بار و بازارچه‌ها است و باتوجه به اینکه در قیمت گذاری شیوه‌های سنتی و با نرخ متفاوت اعلام می‌شود هوشمندسازی در این حوزه در دستور کار قرار گرفت. چرا که این موضوع معضلی است که در سراسر کشور با آن مواجه ایم.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه شهرداری در حال پرداخت بیشترین هزینه حمل و نقل و بار بوده نیاز است هوشمند سازی اولویت اول کار شهرداری باشد.

نصیری همچنین اضافه کرد: باتوجه به اینکه از تعداد ۱۲۰ شهرداری استان فارس، ۸۴ شهرداری سهامدار سازمان بوده و سازمان موظف به کمک رسانی در برخی امورات از جمله تامین نیرو است، جذب ۱۳۰۰ نفر نیروی انسانی در شهرداری‌های استان در حال انجام است که این جذب برای بیش از ۶۰ درصد شهرداری‌ها خواهد بود.

وی ابراز کرد: بخشی از هزینه‌های سازمان همیاری شهرداری در سراسر استان در حوزه عمرانی صرف می‌شود که در این راستا سازمان، اجرای آسفالت پلیمری را در دستور کار قرار داد و با بسیاری از شهرستان‌های استان به جهت استفاده از این نوع آسفالت در معابر شهری اقدام به انعقاد قرار داد کرده است.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس، ادامه داد: شهرداری رسالت سنگینی بر عهده دارد و معتقدم این نهاد حتی در سفره مردم نسبت به دولت بیشتر دخیل است. چرا که حتی در جذب بودجه هم شهرداری‌ها جذب اعتبارات بیشتری نسبت به برخی دستگاه‌های اجرایی داشته و از نظر مالی نیز در جایگاه بالاتری قرار دارد.

نصیری اضافه کرد: می‌توان گفت که در حوزه خدمات رسانی هم شهرداری با ارائه بیش از ۳۵۹ خدمت در صدر خدمات رسانی قرار دارد و این نهاد به تنهایی بیش از ظرفیت وزارتخانه‌هایی همچون بهداشت و درمان و یا دستگاه‌های خدمات رسانی همچون نیروی انتظامی و حتی دادگستری نیز در حال خدمت رسانی به مردم است.

حوزه اجتماعی دیگر موضوع مورد اشاره رییس سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس بود و در این خصوص ابراز داشت: در تلاشیم در این حوزه دفاتری در محل دانشگاه علمی کاربردی به جهت حمایت از طرح‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و حمایت از نخبگان برای اولین بار در سطح کشور راه اندازی شود.

نصیری همچنین در این جلسه از افتتاح یک موسسه حقوقی تخصصی برای کارمندان و نهاد شهرداری برای اولین بار در سطح کشور خبر داد.

تشریح اهداف بلند مدت سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس از دیگر موضوعاتی بود که نصیری به آن اشاره کرد و افزود: باتوجه به فعالیت سازمان همیاری شهرداری‌ها در دیگر شهر‌های کشور نیاز است تا ما هم به عنوان خادمین مردم قدم‌های بیشتری برداریم. این در حالیست که در سازمان همیاری سایر استان‌ها اقدامات بسیاری برای ارائه خدمت به مردم صورت می‌گیرد، اما در اختیارات محول شده به سازمان در شهر شیراز اینگونه نیست.

وی در پایان با اشاره به برگزاری رویداد ملی استارتاپ ویکند گردشگری، فناوری و آینده “ افزود: بافت کلی شهر شیراز نسبت به دیگر شهر‌های کشور متفاوت است و این نگاه را داریم که شیراز اولین کلانشهری است که هوای پاک دارد و شهری صنعتی نیست و این شهر فریاد می‌زند که شهری گردشگر پذیر است و باید در این حوزه ورود کرد و فعالیت بسیاری داشت.

شیراز با بحران مهاجرت نخبگان به سایر استان‌های کشور مواجه است

مدیر عامل شرکت همیار نت در این جلسه در سخنانی از برگزاری رویداد ملی استارتاپ ویکند گردشگری، فناوری و آینده “ خبر داد و افزود: کلانشهر شیراز از روز ۱۰ تا ۱۲ اسفند ماه میزبان رویداد ملی استارتاپ ویکند گردشگری، فناوری و آینده خواهد بود.

حمیدرضا بنان ماه به هدف اصلی برگزاری این رویداد اشاره کرد و افزود: این رویداد به همت شرکت همیارنت وابسته به سازمان همیاری شهرداری استان فارس برگزار می‌شود که تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق آموزش علمی و عملی به افراد مشتاق به جهت راه اندازی کسب و کار شخصی و اجرایی نمودن ایده‌ها مطابق با اصول علمی کسب و کار در حوزه گردشگری براساس فناوری‌های نوین، هدف مهم این رویداد است.

حمایت‌های ایده‌های نوآور یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی بود که بنان ماه به آن اشاره کرد و افزود: جوانان بسیاری در استان فارس هستند که دارای ایده‌های خلاقانه بوده و این جوانان تنها نیاز به حمایت و توانمند سازی دارند تا بتوان از این ایده‌ها به جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان بهره برد.

بنان ماه همچنین این موضوع را یاد آور شد که طی چند سال اخیر شهر شیراز در این حوزه ثابت قدم نبوده و فعالیت موثری صورت نگرفته است.
وی افزود: در حال حاضر شهر شیراز با بحران مهاجرت نخبگان به سایر استان‌های کشور مواجه است و ایده‌های جوانان این شهر به استان‌های دیگر منتقل می‌شود و این بحران همت مسئولین را می‌طلبد که حمایت از این جوانان مد نظر باشد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ