حمایت از اشتغال سربازان پس از دوران سربازی

۱ نظر

جانشین سپاه استان زنجان از حمایت سپاه برای اشتغالزایی سربازاران پس از دوران خدمت مقدس سربازی خبر داد و گفت: وام و تسهیلات اشتغالزایی برای سربازان از طریق بسیج سازندگی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، به نقل از روابط عمومی سپاه استان زنجان ، سردار ابوالفضل طهماسبی با بیان اینکه سرباز به عنوان نیروی خط مقدم دفاع و مبارزه با دشمن و حتی به عنوان نیروی صف اول تلاش برای پیشرفت کشور در طول تاریخ مورد توجه بوده است، اظهار داشت: در اهمیت جایگاه سرباز در اسلام روایات مختلفی از اهل بیت‌ (ع) وجود دارد و امیر مومنان علی (ع) بارها در نامه‌ها، خطبه و فرمایشات خود به توجه به سربازان تاکید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سربازان در همه کشورهای جهان از ارزش و احترام برخوردار هستند، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی هم سرباز دارای منزلت و جایگاه اجتماعی است و مقامشان گرامی داشته می‌شود؛ سربازان مایه افتخار و زینت کشور هستند و آن‌ها بازوان توانمند نیروهای مسلح در راه حفظ امنیت، ارزش ها و پایبندی به اصول و اعتقادات ملت بزرگ ایران هستند.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در ادامه با اشاره به مهارت آموزی سربازان تصریح کرد: در راستای کمک به بهبود وضعیت اشتغال جوانان در کشور و همچنین عمل به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص استفاده بهینه از فرصت‌های خدمت مقدس سربازی و ممانعت از شکل گیری احساس تضییع و هدررفت عمر به کسانی که در حال گذراندن این خدمت هستند طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه از اوایل خردادماه ۱۳۹۶ با ایجاد قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ذیل ستاد کل نیروهای مسلح اجرایی شد.

وی به اهداف اصلی این طرح اشاره کرد و افزود: چهار هدف اصلی شامل ارتقا جذابیت دوران خدمت، افزایش نشاط و رضایت در دوره خدمت، افزایش اثربخشی خدمت، و ارتقا مهارت‌های شغلی، کارورزی و آمادگی برای ورود به بازار کار تشکیل گردیده است.

سردار طهماسبی با اشاره به فعالیت و اهداف قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح گفت:‌ از زمان تشکیل این قرارگاه تاکنون اصلی‌ترین هدف ارائه‌های آموزش‌های عمومی و حداقل یک مهارت تخصصی به سربازان وظیفه و تسهیل برای جذب و اشتغال آنان پس از پایان دوره خدمت است. در همین راستا نیز قرارگاه اقدامات قابل توجهی را در این خصوص انجام داده و تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترکی را با وزارتخانه‌های مختلف نظیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات، ارتباطات منعقد کرده است. همچنین با سازمان‌ها و ارگان‌هایی نظیر سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، هلال احمر، دانشگاه آزاد اسلامی، بانک‌ها نیز همکاری‌های مشترکی تعریف شده است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سرباز دوره دیده‌اند و مدارک معتبر دریافت کرده‌اند، گفت: همچنین اعطای وام و تسهیلات اشتغالزایی برای این عزیزان از طریق بسیج سازندگی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان فراهم شده است.

اقبال جهانبخشی مسئول بسیج سازندگی استان زنجان هم در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: سربازان پس از اتمام سربازی خود در سامانه اقتصاد مقاومتی طرح خود را ثبت می‌کنند و پس از بررسی، به آن‌ها وام اشتغالزایی داده می‌شود.

وی گفت: مبلغ وام متغیی است و بسته به طرح افراد دارد. همینطور این وام‌ها قرض الحسنه هستند و بازپرداخت طولانی دارند و سربازان پس از پایان خدمت می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای حمایت از اشتغال سربازان پس از دوران سربازی

  • a
    ali
    ۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۱
    دوستان خبری از اصلاح سربازی ندارید؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ