حقوق کارگری تنها ۳۰ درصد هزینه زندگی را تامین می‌کند

گروه استان‌ها- رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان قزوین گفت: دستمزدی که کارگران دریافت می‌کنند بیش از ۳۰ درصد هزینه‌های زندگی آنان را تامین نمی‌کند و به همین سبب کارگران با مشکلات متعددی در حوزه معیشت و اقتصاد خانواده روبرو هستند.


ابوالفضل فتح‌الهی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در قزوین با بیان اینکه موضوع شکاف مزدی سال‌های متمادی است که در کشور وجود دارد اظهار داشت: متاسفانه شورای عالی کار نتوانسته این شکاف را پوشش دهد.

فتح الهی اظهار داشت: سازمان جهانی کار تمام کشورها را موظف کرده بر اساس وضعیت خود، با در نظر گرفتن سطح عمومی مزدها در کشور و نیاز کارگران و خانواده‌های آنان نظام متعادلی را برای حداقل دستمزد کارگرها ایجاد کنند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان قزوین با بیان اینکه ماده ۴۱ قانون کار تنها ساز و کار تعیین دستمزد کارگران در کشور خوانده می‌شود عنوان کرد: هنوز نتوانسته‌ایم به این ماده از قانون به درستی عمل کنیم چراکه همچنان ضریب اطمینان مزدی کارگران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هر ساله ستاد مزد، سبد معیشت را با در نظر گرفتن مولفه‌های مختلف در خصوص هزینه‌های یک کارگر تعریف می‌کند، گفت: به این ترتیب معمولی‌ترین سبد معیشتی ممکن را در نظر می‌گیرند تا برای حداقل دستمزد کارگران نرخی منصفانه تعیین شود

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ