جذب ۲ هزار و ۳۳۲ آموزگار مدارس استثنایی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

۱ نظر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۲ هزار و ۳۳۲ آموزگار دوره ابتدایی برای تدریس در مدارس استثنایی در آزمون استخدامی پیش رو جذب می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حمید طریفی حسینی درباره جذب آموزگار مدارس استثنایی در آزمون استخدامی اظهار کرد: ۲ هزار و ۳۳۲ نفر ردیف استخدامی برای ما تعیین کردند که اگر این تعداد نیرو جذب شود، بخش عمده کمبود نیرو برای دوره ابتدایی جذب می‌شود.

اکنون برای اولین بار بعد از ۲ دهه نیروی توانبخشی جذب می‌شود

وی افزود: همچنین حدود هزار نفر نیروی توانبخشی برای اولین بار پس از بیش از ۲دهه در آزمون استخدامی دبیران و هنرآموزان جذب می شوند، طبقه بندی مشاغل معلمان را اصلاح کردیم و نیروهای توانبخشی را هم جزو مشاغل معلمی تعریف شد و اکنون برای اولین بار بعد از ۲ دهه نیروی توانبخشی هم جذب می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این تعداد نیروی توانبخشی جدای از این ۲ هزار و ۳۳۲ نفر در آزمون دبیران و هنرآموزان جذب می‌شوند که فراخوان این آزمون استخدامی هم پس از آزمون آموزگاری اعلام می‌شود.

طریفی حسینی یادآورشد: همچنین آموزش و پرورش تعدادی نیروی مشاور و پرورشی هم در آزمون‌های استخدامی جذب می‌کند که سهمی از نیروها برای مدارس استثنایی اختصاص می‌یابد.

وی اظهار کرد: همچنین بخشی از کمبود نیاز هنرآموزان هنرستان های استثنایی هم در آزمون استخدامی دبیران و هنرآموزان رفع می‌شود، در این آزمون هنرآموز مخصوص مدارس استثنایی نداریم؛ هنرآموزان جذب می شوند و از این میان بخشی هم به مدارس استثنایی فرستاده می‌شوند.

سالانه حدود۸۰۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان برای تدریس در مدارس استثنایی فارغ التحصیل می‌شوند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اگر فرآیند جذب امسال را کامل را داشته باشیم، بخش عمده کمبود نیروی ما رفع می شود چراکه سالانه هم حدود۸۰۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان برای تدریس در مدارس استثنایی فارغ التحصیل می‌شوند.

طریفی حسینی با تاکید بر اینکه جذب آموزگار برای همه مناطق کشور است، افزود: استان‌ها براساس کمبود معلم، اعلام نیاز کردند و در نهایت وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی براین اساس سهمیه و ردیف استخدامی قرار داده‌اند.

وی همچنین درباره توانمندسازی هنرآموزان برای تدریس در مدارس استثنایی توضیح داد: این هنرآموزان وقتی وارد مدارس استثنایی می شوند، یک دوره های آموزشی را برای این افراد می‌گذارند و برخی از دوره ها هم با سازمان فنی و حرفه ای کشور به صورت مشترک برگزار می‌شود که از این ظرفیت هم استفاده می شود.دوره های لازم را می بینند و پس از کسب مهارت تعامل با دانش آموزان استثنایی وارد هنرستان می‌شوند.

گفتنی است رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته بود: آزمون استخدامی معلمان را در پیش روداریم که بیش از ۲۸ هزار نفر از طریق این آزمون جذب خواهند شد و تغییرات محتوایی بسیار مناسبی برای انتخاب معلم شایسته در آن انجام‌شده است.

منبع : خبرگزاری دانشجو

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای جذب ۲ هزار و ۳۳۲ آموزگار مدارس استثنایی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • ز
    زارعی
    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۹:۰۸
    سلام
    ثبت نام نیروی توانبخشی در اموزش پرورش استثنایی کی هستش؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ