جذب ۲ هزار معلم در آموزش و پرورش خوزستان

رفیعی دهکردی با اشاره به اینکه در خوزستان با ۱۶ هزار و ۲۰۰ معلم کمبود مواجه بودیم گفت: امسال توانستیم ۲ هزار معلم را استخدام و تبدیل وضعیت کنیم.


به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری شبستان از اهواز، «مهدی رفیعی دهکردی» امروز (یکشنبه ۲۸ مهر) در شورای آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به کمبود معلم در استان اظهار کرد: در استان با ۱۶ هزار و ۲۰۰ معلم کمبود مواجه بودیم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه امسال هزار معلم به صورت پیمانی استخدام کردیم افزود: همچنین تعدادی نیروی سوادآموز و پیش دبستانی بنا بر مصوبه مجلس به حق التدریس تبدیل وضعیت شدند و در مجموع ۲ هزار نیرو به آموزش و پرورش افزوده شد ولی باز هم این تعداد به هیچ وجه جوابگوی ما نیست.
وی با بیان اینکه با این وضع مجبور به ایجاد تغییراتی در روند کار شدیم تصریح کرد :در این راستا باید چند کار را به انجام می رساندیم که یکی از آنها اضافه کردن همکاران و جلب مشارکت آنها و بخشی دیگر دونوبته کردن برخی مدارس متناسب با هر منطقه بود.
وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ نفر از بازنشستگان را به کار گیری و طرح ۳۰ ساعته تمام وقت معلمان را در برخی مناطق اجرا کردیم ادامه داد: همه مجموعه ها به صورت یک تیم در طول سه ماه کار کردند و با یک برنامه ریزی منسجم امسال توانستیم سال خوبی را آغاز کنیم.
رفیعی در پایان در خصوص مدارس سیل زده عنوان کرد :۱۱۴ مدرسه دچار سیل شدند که بر اساس گزارشات مدیرکل نوسازی و بازدیدهای میدانی به جز ۶ مدرسه بقیه به چرخه تحصیل بازگشتند و این ۶ مدرسه تا آبان ماه به ما تحویل داده می شود.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ