جذب ۲ هزار دکتر معلم در دانشگاه فرهنگیان

۱ نظر

وزیر آموزش و پرورش در آیین تودیع رئیس و معارفه سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان از مکاتبه با دولت برای جذب تعداد ۲ هزار نفر دکتر معلم در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، در آئین تودیع و معارفه رئیس و سرپرست این دانشگاه با ارج نهادن مقام و جایگاه معلم و قدردانی از تلاش‌های حسین خنیفر و تیم همراه طی مدت تصدی ریاست دانشگاه، سپردن پرچم از دست معلم به معلم دیگر را تداوم راه تربیت معلم دانست و تصریح کرد: افزایش پذیرش دانشجو معلم از سال ۱۳۹۴ به بعد از سقف ۳ هزار نفر به ۲۵ هزار نفر اتفاقی بسیار خوب از نظر کمیت به شمار می‌رود.

دانشگاه فرهنگیان ماموریت اصلی خود را تربیت معلم بداند

وزیر آموزش و پرورش، تربیت معلم را از منظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) از اهم موارد برشمرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه وزارت آموزش و پرورش است. تا زمانی که دانشگاه فرهنگیان به دنبال آن باشد که خود را با وزارت علوم تراز کند، معلم تربیت نمی‌کند، زیرا حوزه ماموریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش غیر تربیت معلم، عام به حساب می‌آید.

عضو کابینه دولت مردمی، با اشاره به سابقه و پیشینه تاسیس دارالمعلمات در سال ۱۳۰۶، تصریح کرد: این مکان به واسطه تربیت معلم، نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها نیز برخوردار از اهمیت بود. سیر تایید دروس و پذیرش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان باید از مسیر وزارت علوم به وزارت آموزش و پرورش تغییر یابد. با وام گرفتن از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نیز بر ماموریت اصلی خود در درون وزارت آموزش و پرورش، تاکید داریم.

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص مساعدت وزارت علوم، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور برای تسریع امور دانشگاه فرهنگیان، افزود: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه وزارت آموزش و پرورش است، این کمک و یاری به منزله زیر نظر بودن دانشگاه در هریک از نهادهای اعلام شده نیست، دانشگاه فرهنگیان با استقلال کامل و با همت و تلاش همه استادان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش در صدد دستیابی به اهداف مد نظر است.

نوری از دریافت دستور جذب ۲۵ هزار دانشجو معلم دیگر در سطح کشور خبر داد و خطاب به سرپرست دانشگاه فرهنگیان، گفت: باید محل رشته، جنس دانشجو معلمان هر چه سریع‌تر در سطح کشور مشخص شود.

وی از مکاتبه با دولت برای جذب تعداد ۲ هزار نفر دکتر معلم در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و خاطر نشان کرد: سهمیه اعلام شده برای جذب دکتر معلمان به تدریج انجام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش، راهکار عبور از بحران کمبود فضا در دانشگاه فرهنگیان را مساعدت وزارت علوم برای استفاده از ساختمان‌های این وزارت دانست و اظهار کرد: در گذشته آموزش و پرورش به وزارت علوم کمک کرده است، انتظار می‌رود با توجه به افزایش جمعیت دانشجو معلمان در مراکز آموزشی و کمبود فضاهای آموزشی در این دانشگاه، وزارت علوم حامی دانشگاه فرهنگیان باشد.

وی با اشاره به نحوه استخدام افراد در آموزش و پرورش و همچنین حق التدریس بودن جمع زیادی از کارکنان و فعالان در دستگاه‌های مختلف، گفت: آموزش و پرورش بیشترین مجوز استخدام نیرو در دستگاه‌های دولتی را دارد.

نوری نیاز به معلم آموزش و پرورش را برای آموزش و پرورش یک ضرورت خواند و افزود: دانشگاه فرهنگیان، محل تربیت و ورود معلم توسط استادان مجرب به دستگاه عظیم آموزش و پرورش است.

منبع : خبرگزاری مهر

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای جذب ۲ هزار دکتر معلم در دانشگاه فرهنگیان

  • م
    م
    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹
    سلام آیادانشجوی دکتری که آزمون جامع را گذرانده هم می تواند جذب طرح" دکتر معلم" شود؟ سپاس

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ