جذب ۲۵ هزار فرهنگی از طریق دانشگاه فرهنگیان

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: کسی که فضای دانشگاه فرهنگیان را تجربه کرده است، قطعاً آمادگی بهتری برای معلم شدن دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم لطیفی در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه بیش از دیگر وزرا با وزیر آموزش و پرورش در تعامل هستیم گفت جنس عملکردها و اقدامات وزارت در وزارت آموزش و پرورش متفاوت است مقداری از تاخیرها و کندی‌ها بحث دانش بنیان بودن آن است نظام اطلاعات و داده‌ها یک جواب گرفتیم.

لطیفی با اشاره به مشکلات امور اداری گفت: گاهی اوقات به دلیل تنوع و عدم یکپارچگی سامانه‌ها مشکلاتی پیش میاد که لازم است سامانه‌ها ساماندهی شوند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، عائله و خانواده زیادی دارد گفت: باید کاری کنیم که فرهنگیان کمترین سختی را در پیگیری امور اداری خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال‌های دور مدیران مدارس اقتدار قابل توجهی داشتند گفت: مدیران در سال‌های دور خودشان معلمان خود را انتخاب و به نوعی تیم خود را می‌چیدند در حالی که امروز مدیر مدرسه اختیاری ندارد و همه چیز از اداره آموزش و پرورش ناشی می‌شود.

لطیفی با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش انگیزه جهادی داشته و جوان‌گرایی را هم رعایت کرده است؛ گفت: دورکاری برای آموزش و پرورش دستاوردهایی داشته است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی افزود: آینده نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش با اتفاقات پیش رو تغییر خواهد کرد؛ ما باید مرجعیت علمی برای کشورهای منطقه را داشته باشیم و کشورهای منطقه این مطالبه را از ما دارند و ما هم از نیازهای آنان آگاهیم.

وی با اشاره به کمبود معلم در آموزش و پرورش گفت: بخشی از کمبود معلم را باید از مازاد سایر دستگاه استفاده کنیم؛ این نیروی مازاد هم لزوماً نیروی بی‌کیفیتی نیست؛ بلکه شاید نیروی مناسبی است که انگیزه کافی از حضور در یک مجموعه را ندارد و برای فعالیت موثر نیاز به جابجایی وی داریم. بخشی از کمبود نیرو را از طریق نیروهای حق التدریس جبران می‌کنیم و بقیه دیگر را از طریق جذب مستقیم پیش خواهیم برد. قرار است در هفته آینده به عدد و رقم موردنظرمان برسیم باید آمار دقیقی از سوی مسئولان فرهنگی در شهرستان و استان‌ها داشته باشیم تا بتوانیم بخشی از کمبودهای نیروی انسانی را حل کنیم.

لطیفی با تاکید بر اینکه از طریق دانشگاه فرهنگیان، جذب ۲۵ هزار نفر را در نظر گرفته‌ایم؛ گفت: کسی که فضای دانشگاه فرهنگیان را تجربه کرده است؛ قطعاً آمادگی بهتری برای معلم شدن دارد.

لطیفی خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما در سازمان اداری و استخدامی، مجموعه وزارت آموزش و پرورش است که علاوه بر اینکه مجموعه بزرگی است؛ اولویت‌ها و ماموریت‌های بزرگی هم دارد.

منبع : خبرگزاری مهر

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ