جذب و پذیرش نیروی امریه در آتش‌نشانی سنندج

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: آتش‌نشانی براساس چارچوب و ضوابط تعیین‌شده نیروهای وظیفه امریه از بین عموم شهروندان که موفق به کسب بالاترین امتیاز آزمون علمی و عملی شوند، نیرو جذب می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، سهیل فضل‌وزیری اظهار کرد: سازمان شهرداری‌های کشور براساس مجوز ستاد کل نیروهای مسلح از سال ۷۹ اقدام به جذب و به‌کارگیری نیروهای وظیفه در سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلان‌شهرها کرده است.

وی افزود: با توجه به ارزیابی مثبت طرح سرباز آتش‌نشان و درخواست سایر شهرداری‌های مراکز استان‌ها با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح از سال جاری جذب و به‌کارگیری نیروی وظیفه برای سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های مراکز استان براساس ضوابط و مقررات ابلاغی سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح، اجرا می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج به اهداف اجرای این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص در زمینه امور ایمنی و آتش‌نشانی، کمک به تامین بخشی از نیازهای کارکنان و صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

فضل‌وزیری درخصوص شرایط جذب سرباز امریه، تصریح کرد: سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دارای سهمیه مکلف هستند و براساس چارچوب و ضوابط تعیین شده سهمیه خود نسبت به جذب و به‌کارگیری نیروهای وظیفه از بین عموم شهروندان که موفق به کسب بالاترین امتیاز آزمون علمی و عملی شده‌اند و نیاز سازمان مربوطه به رشته تحصیلی آنان باشد، می‌کند.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند از روز شنبه هفتم آبان‌ماه امسال در ساعت کاری به سازمان آتش‌نشانی سنندج در خیابان طالقانی مراجعه کنند، تاکید کرد: جذب کارکنان وظیفه دارای وابستگی نسبی و سببی با کارکنان شاغل و مسئولان سازمان به‌کارگیرنده به عنوان سرباز آتش‌نشانی، ممنوع است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج شرط لازم برای جذب و به‌کارگیری سرباز امریه در آتش‌نشانی را دارا بودن مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس عنوان کرد و گفت: افراد متقاضی باید حداقل یکی از شرایط خانواده ایثارگران، تحت پوشش بودن نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد و بهزیستی، متاهل بودن، معاف از رزم، عضویت حداقل ۶ ماه در بسیج، حافظ قرآن، قاری برتر، فارغ‌التحصیل ممتاز دانشگاهی، ایتام و دارنده مدارک تحصیلی مرتبط در یکی از رشته‌های ایمنی را داشته باشند.

فضل‌وزیری با بیان اینکه مشمولان دارای مدرک تحصیلی دکترای تخصصی از شرایط جذب مستثنی هستند، افزود: سازمان آتش‌نشانی صرفاً مشمولانی را جذب می‌کند که غیبت اولیه در برگه اعزام خود نداشته باشند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، مشمولانی را که تخصص آنان مرتبط به نوع وظایف و فعالیت‌های مورد نیاز سازمان است و از توانمندی علمی و تاثیرگذاری فعالیت آنها اطمینان داشته باشد را جذب می‌کند.

منبع : خبرگزاری ایمنا

برای مشاهده آخرین اخبار امریه سربازی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ