جاری شدن هیرمند ۵ هزار شغل ایجاد کرد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با ورود آب به منطقه سیستان و رونق کشت محصولات جالیزی،برای پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.


به گزارش بازارکار به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دهمرده در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: با توجه به آورد خوب رودخانه هیرمند در سال جاری در اکثر روستاهای منطقه سیستان از بهمن ماه سال گذشته تا اردیبهشت سال جاری، محصولات جالیزی (هندوانه و خربزه محلی) کشت شده است.
به گفته وی، سطح زیر کشت محصولات جالیزی شمال استان در سال‌ جاری ۷هزار هکتار بوده که از این تعداد چهار هزار و ۷۰۰ هکتار خربزه و دو هزار و ۳۰۰هکتار هندوانه می باشد که نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر افزایش داشته است.
این مسئول با بیان اینکه تا پایان فصل برداشت، ۱۵۰ هزار تن محصولات جالیزی به ارزش بیش از دو هزار میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف می شود، گفت: با ورود آب به منطقه و رونق کشت محصولات جالیزی،برای پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
گفتنی است کشت محصولات جالیزی جزو جدا نشدنی کشاورزی استان، به علت پوشش سطح زمین، در کاهش دما، گرد و غبار و تعدیل اقلیم منطقه موثر بوده و سبب می‌شود که مردم منطقه تابستان گرم و لوار سوزان را با شیرینی هندوانه و خربزه به پایان ببرند.

منبع : شبکه اطلاع رسانی راه دانا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ