توسعه بوم گردی نقشی مهم در توسعه گردشگردی دارد

فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: یکی از مهمترین برنامه ها این شهرستان برای اشتغال زایی پایدار توسعه صنعت گردشگری است و با توسعه بوم گردی روستایی زمینه اشتغال زایی در روستاها فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، عبدالله نادری روز شنبه در نشست اقتصاد مقامتی شهرستان دشتی افزود: اجرای طرح بوم گردی روستایی فقیه حسنان در این شهرستان نمونه موفق برای اشتغال زایی و توسعه روستاها بوده است.
وی افزود: در سال گذشته ۲ هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی از روستای بوم گردی فقیه حسنان بازدید کردند که سبب رونق و توسعه این روستا شده اند.
نادری افزود: شهرستان دشتی دارای ظرفیت های بزرگی برای اجرای طرح های بوم گردی روستایی و عشایری است و با اجرای این طرح ها زمینه جذب بیشتر گردشگر خارجی و داخلی و توسعه پایدار این مناطق فراهم خواهد شد.
نادری، به اعتبارات امسال برای اشتغالزایی در دشتی اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۵ میلیارد ریال تسهیلات فراگیر، روستایی و عشایر پرداخت شده است.
فرماندار دشتی، به نقش شرکت های دانش بینان در توسعه این شهرستان اشاره کرد و افزود: شرکت‌های دانش ‌بنیان نقشی مهم در تولید و اشتغال زایی و خودکفایی نیازمندهای اقتصادی کشور دارند.
وی تاکید کرد: برای تقویت شرکت‌های دانش‌ بنیان درشهرستان دشتی تسهیلات کم بهره پرداخت خواهد شد و دستگاه های اجرایی نیز آماده حل مشکلات و تنگاه های اجرایی آنها هستند.
شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ