توسعه اشتغال اولویت مهم خراسان رضوی است

۱ نظر

استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه اشتغال جهادی مقدس است و به عنوان اولویت مهم کار دستگاههای اجرایی این استان قرار دارد.
علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال خراسان رضوی افزود: این استان طی سالهای گذشته در جهت ایجاد اشتغال و ساماندهی برنامه های اشتغالزایی در شهرها و روستاها تلاش جدی داشته است.

وی بر تداوم تلاش و همکاری دستگاههای اجرایی و فرمانداران برای تحقق هدفگذاری ایجاد ۱۱۰ هزار شغل در خراسان رضوی تا پایان امسال تاکید و بیان کرد: وجود منابع انسانی و توانمند از جمله مزیتهای این است لذا باید از تمامی ظرفیتها در حوزه جهاد مقدس اشتغال و کارآفرینی استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی در ادامه این نشست به وجود پنج هزار فرزندان شاهد و ایثارگر جویای کار در استان نیز اشاره و بیان کرد: این قشر باید در حوزه تسهیلات مشاغل حمایتی در نظر گرفته شوند.
وی افزود: نگاه ما در حوزه مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی نیز امدادی نیست بلکه به دنبال توانمندسازی آنها هستیم. به همین منظور پارسال ۲۰ هزار نفر از مستمری بگیران توانمند در خراسان رضوی از ردیف مددجویان خارج شدند.
هدفگذاری امسال خراسان رضوی ایجاد ۱۱۰ هزار فرصت است. از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ هزار و ۹۹۴ فرصت شغلی در این استان محقق شده که ۵۹ درصد تعهد را در بر می گیرد. تا پایان سال ۱۴۰۰ می بایست میزان بیکاری در خراسان رضوی به هفت درصد کاهش یابد. برای رسیدن به این هدف باید سالانه ۷۵ هزار تا ۸۰ هزار فرصت شغلی در خرسان رضوی ایجاد شود.
میزان بیکاری در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی بهار امسال به ۱۰.۷ درصد رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد کاهش یافته است.

منبع: بازارکار

برای مشاهده آخرین اخبار استانداری خراسان رضوی اینجا کلیک نمایید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای توسعه اشتغال اولویت مهم خراسان رضوی است

  • س
    سعیدداودی
    ۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۰۲
    باسلام بنده جوانی ۳۳ساله متاهل دیپلم دارای گواهینامه موتوروپایه سوم وفرزندجانباز زیر ۲۵درصدمیباشم ودرحال حاضربیکارمیباشم لطفا مراراهنمایی کنید چگونه میتوانم درفضای سبز شهرداری یاسرایداری مدارس استخدام شوم

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ