تمدید قرارداد کار، بهترین عیدی کارگران در سال ۹۵

۱ نظر
خبرگزاری ایسنا : یک مقام مسوول کارگری بهترین عیدی به کارگران در سال جدید را تمدید قراردادهای کار دانست و گفت: اگر نمایندگان مجلس و اعضای هیات دولت واقعا دغدغه اشتغال و بازار کار را دارند باید موضوع امنیت شغلی کارگران را پیگیری و ساماندهی کنند. فتح الله بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مهمترین موضوعی که در سال آینده باید مدنظر دولت، مجلس و وزارت کار باشد، مساله امنیت شغلی است. وی ادامه داد: امنیت شغلی زمانی عملیاتی می شود که بازار اشتغال خوبی داشته باشیم و در کنار‌ آن قراردادهای کار خوبی هم بسته شود تا امنیت شغلی جامعه کارگری تضمین شود. به گفته رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با رواج قراردادهای موقت، بحث امنیت شغلی خدشه دار شده و کرامت و ارزش انسانی نیروهای کار زیر سوال رفته است. وی با بیان اینکه ۹۰ درصد کارگران قراردادی و پیمانی از ناحیه امنیت شغلی دچار مشکل هستند، گفت: متاسفانه در بسیاری از کارخانجات و کارگاهها با نیروهای کاری که بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند و به شکل دائم و مستمر مشغول کارند، همچنان قرارداد موقت بسته می‌شود. به اعتقاد بیات در صورتی که قراردادهای کاری که ماهیتشان دائمی است ولی به شکل موقت و سفید امضا بسته می‌شوند مورد ساماندهی قرار گیرند، یک اقدام اساسی و جهادی در مورد امنیت شغلی انجام گرفته است. این مقام مسوول کارگری از تامین معیشت به عنوان اولویت دیگر مجلس و دولت در سال ۹۵ نام برد و گفت: علیرغم آنکه بسیاری از کارگران برای تامین معاش خود تا سه شیفت هم مشغول کارند ولی به لحاظ هزینه‌های درمان و دارو،‌ خوراک و مسکن در مضیقه قرار دارند. دریافتی بیشتر آنها کمتر از حداقل حقوق وزارت کار است و به دلیل نداشتن دستمزد مکفی قادر به ادامه زندگی و تامین معیشت نیستند. وی در پایان گفت: کارگری که کار ندارد، معیشت هم ندارد ولی اگر سر کار باشد هم امنیت شغلی دارد و هم معیشت او و خانواده اش تامین می‌شود.

برای مشاهده اخبار عیدی کارگران و کارمندان دولت اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای تمدید قرارداد کار، بهترین عیدی کارگران در سال ۹۵

  • س
    سيامك
    ۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴
    با عرض سلام و خسته نباشید،خودم از جمله کارگرانی هستم که به عنوان نیروی شرکتی در یک بخش اداری(منابع طبیعی)مشغول کار هستم با ما قرارداد 9ماهه میبندن بعد 9ماه به مدت 3ماه ازکار بیرون می اندازن وعیدی که به ما میدن نزدیک 600هزارتومانه و حقوق دریافتی من و خانواده ام 813هزار تومان میباشد چرا فکری به حال ما کارگران نمیکنید

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ