تغییر ساعت کاری ادارات مازندران

ساعت کاری ادارات مازندران برای سومین بار طی ماه جاری به دلیل گرمای هوا و مدیریت مصرف انرژی تغییر کرد و بنا به تصمیم اخذ شده ساعت شروع و پایان کار ادارات در روزهای چهارشنبه بیستم تا پنج‌شنبه بیست و یکم تیرماه یک ساعت زودتر خواهد بود.

خبرگزاری فارس مازندران، سرویس اجتماعی/ گرم شدن بی‌سابقه هوا طی سه هفته‌ای اخیر و در کنار آن افزایش مصرف برق به منظور مدیریت بر مصرف انرژی؛ ساعات کاری ادارات استان بنا به تصمیم استاندار مازندران، تغییر کرد و بر این اساس با گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق، ساعت کاری ادارات استان مازندران در روزهای چهار شنبه ۲۰ تا پنج شنبه ۲۱ تیرماه تغییر کرد.


در این تصمیم با موافقت استاندار مازندران ساعت شروع و پایان کار ادارات در روزهای چهارشنبه بیستم تا پنج‌شنبه بیست و یکم تیرماه یک ساعت زودتر خواهد بود و بر این اساس ساعات کاری ادارات ساعت ۶:۳۰ آغاز و ۱۳: ۳۰ پایان می‌رسد.


این تصمیم با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا، رطوبت بالا و شرجی شدن هوا و به منظور کاهش مصرف برق در پیک مصرف و جلوگیری از قطعی احتمالی برق منازل گرفته شده است.

در روزهای شنبه نهم تا دوشنبه یازدهم تیرماه و همچنین هفته گذشته نیز ساعت کاری ادارات استان مازندران در روزهای سه‌شنبه ۱۲ تا پنج شنبه ۱۴ تیرماه تغییر کرده بود.

لازم به ذکر است در این تصمیم عنوان شد؛ دستگاه‌های اجرایی قبل از پایان ساعت اداری سیستم‌های سرمایشی و همزمان با پایان ساعت کاری سیستم‌های روشنایی و رایانه‌ای غیرضروری را خاموش کنند و بنا به تاکید استاندار میزان مصرف برق، آب و گاز تمام دستگاه‌های اداری استان رصد می‌شود.

پیش‌بینی افزایش مصرف برق در نوار ساحلی

همچنین قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: طی روزهای گذشته با توجه به کاهش دمای هوا مصرف برق به یک‌هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید.

وی درباره مصرف برق در روزهای پایانی هفته در مازندران اضافه کرد: مصرف برق در روزهای پایانی هفته در برخی نقاط از جمله نوار مرکزی کاهش می‌یابد، ولی در نوار ساحلی شاهد افزایش مصرف هستیم که لازم است به بحث مدیریت مصرف توجه بیشتری شود.

افزایش دمای هوای شمال تا ۳۸ درجه

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران نیز درباره وضعیت جوی در روزهای پایانی هفته جاری گفت: از امروز تا پایان هفته جاری انتظار داریم جوی پایدار روی منطقه حاکم شود و شاهد روند افزایش تدریجی دمای هوا هستیم؛ به طوری‌که حداکثر دما در مناطق غربی تا ۳۴ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۴ تا ۳۸ درجه پیش‌‌بینی می‌شود.


وی خاطر نشان کرد: امروز تا پایان هفته جاری انتظار داریم جوی پایدار روی منطقه حاکم شود و شاهد روند افزایش تدریجی دمای هوا هستیم.

 منبع : خبرگزاری فارس

 برای مشاهده آخرین اخبار ساعت کاری ادارات دولتی و بانکها اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ