تصویب ۲۱ طرح اشتغال روستایی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کهگیلویه وبویراحمد

۲۱ طرح اشتغال روستایی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیانتصویب ۲۱ طرح اشتغال روستایی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اینکه این طرحها در زمینه مرغ داری های گوشتی و تخم گذار است گفت: این تعداد طرح در کمیته فنی تایید اما در بانکها معوق شده بود در این جلسه تصویب شد.
خانم نیک مرام با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی حمایت از تولید و اشتغال پایدار روستایی و عشایری افزود: به متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی که در سایت کارا به نشانی (kara.mcls.gov.ir) نام نویسی کردند،تسهیلات پرداخت می شود.

وی از ابلاغ و انعقاد قرارداد ۱۰۰ درصدی طرح ها در استان خبرداد و گفت:در مرحله اول ۱۰۷ میلیارد تومان پرداخت شد.

خانم نیک مرام ادامه داد:با اجرای این طرح ها برای ۳ هزارو ۲۰۴ نفر شغل ایجاد می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور هم در این جلسه با بیان اینکه امسال برای ۵ هزار و ۵۰۰ مددجوی کهگیویه وبویراحمدی فرصت شغلی ایجاد می شود گفت: هم اکنون حدود هزارو ۵۰۰ شغل ایجاد شده وحدود ۳ هزار فرصت شغلی دیگر نیز در بانکهای استان در مرحله پرداخت است.
عبد الملکی رمز موفقیت طرح های اشتغالزا را آموزش و مشاوره پیش از اعلام و اجرای طرح عنوان کرد و گفت: کمیته امداد قبل از اعطای تسهیلات، آموزش، مشاوره شغلی و استعداد سنجی را اجرا می کند تا تسهیلاتی که ارائه می‌شود دچار مشکل نشود.
وی با اشاره به آمارایجادیک و نیم میلیون فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش خود از سال ۱۳۷۴ تاکنون ادامه داد:ایجاد این تعداد فرصت شغلی با پرداخت ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تحقق یافت و موجب خودکفایی ۷۰۰ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور و خروج آنان از چرخه حمایتی شد.

وی به تعامل مطلوب بانکها در اجرای طرح های اشتغالزا اشاره کرد و افزود: عملکرد بانکها در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)در کهگیلویه وبویراحمد و حتی کشور مطلوب بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمدهم بابیان اینکه اشتغال از موضوع های اساسی کنونی کشور به شمار می رود و اقدام های مهمی تاکنون انجام شده است افزود: تسهیلات مربوط به حوزه اشتغال باید هدفمند باشدچراکه دقت ناکافی در این زمینه از سوی مسئولان موجب پول پاشی و بروزمشکلات اقتصادی می شود.
وی به اهداف اصلی دشمنان درزمینه جنگ اقتصادی علیه ایران، ایجاد رکود اقتصادی و وارد آوردن فشار معیشتی به مردم اشاره کردوافزود: مسئولان باهمت مضاعف درزمینه رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کارتلاش کنند.
احمدی مساعدت بانک های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی رامطلوب خواندوازمسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور خواست زمینه تامین وثیقه برای مددجویان متفاضی دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی وعشایررا تسهیل کنند.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم دراین جلسه گفت: وحدت رویه بین مسئولان برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصادی واشتغالزایی در استان ضروری است.
غلام محمد زارعی باتاکید بر اجرای الگوهای نوین درایجاداشتغال واستفاده ازظرفیت های استان افزود:متنوع بودن طرح های اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد از انباشت تسهیلات اشتغالزایی بر روی برخی شغل های خاص ومطلوب جلوگیری می کند.

منبع : خبرگزاری صدا وسیما 

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ