تسهیل در ورود نخبگان به بازار کار با تدوین میثاق نظام نخبگان

سمنان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به تدوین میثاق نظام نخبگان از آن به عنوان بستری برای حمایت بیشتر از نخبگان نام برد و گفت: با تدوین این مهم زمینه برای اثرگذاری بیشتر نخبگان و تسهیل در ورود نخبگان به بازار کار، بیش از پیش فراهم می‌شود.

فاطمه منصوری در نشست شورای علمی نخبگان و تجلیل از چند تن از نخبگان استان سمنان در سالن جلسات شرکت تولیدی و شیمیایی کلران اظهار کرد: نخبگان علمی با وسعت دادن به نگرش و باور توان برای تغییر در خود، زمینه‌ساز تحول در جامعه باشند.

وی افزود: خوشبختانه نگاه بنیاد نخبگان استان سمنان براساس حمایت و رشد و پرورش استعدادها برنامه ریزی شده است تا نخبگان علمی توانایی هایی خود را برای بهره وری بهتر در جامعه نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: استعداد درخشانی که خداوند به نخبگان اعطا کرده است نباید توقع آفرین باشد بلکه این استعدادها تعهد آفرین است و بایستی از آن برای توسعه فردی و اجتماعی بهره برد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان ادامه داد: می‌بایست بنیاد نخبگان با جلب همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط و استفاده از ظرفیت‌ها یاور نخبگان باشند.

منصوری با بیان اینکه میثاق نظام نخبگانی در بنیاد نخبگان تدوین شده است‌، گفت: هدف از تدوین میثاق نظام نخبگانی وحدت دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط برای حمایت از نخبگان است تا با تسهیل ورود نخبگان به بازار کار، اثرگذاری این فرهیختگان در جامعه افزایش یابد.

وی اضافه کرد: نخبگان نقش غیرقابل انکاری در موفقیت و توسعه جامعه دارند و این اعتقاد را داریم که نخبگان در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و... در تصمیم سازی می‌توانند نقش آفرینی بیشتری کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان تصریح کرد: جلسات شورای نخبگان علمی استان سمنان با فاصله زمانی کوتاه در حال برگزاری است تا این جلسات به دور از کلی‌گویی و بیان گزارش عملکرد، کاربردی تر برگزار و نتایج خوبی از آن استخراج شود.

منصوری گفت: از بنیاد نخبگان استان سمنان‌ می‌خواهیم طرح‌های مختلف خود را برای بهره‌برداری حداکثری آحاد جامعه به نحو شایسته اطلاع‌رسانی کند.

منصوری تصریح کرد:‌ نخبگان باید به این‌ نکته مهم توجه داشته باشند که آنان در دنیای کنونی خود و دیگران چه تغییر مثبتی می‌توانند داشته باشند و باور به نقش خود و تداوم دانایی و توانایی و توجه بر حل مسائل پیش رو زمینه‌ساز تغییر و تحول سازنده درجامعه باشند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار و اطلاعیه های استخدام نخبگان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ