تدوین پیش نویس قانون مستقل استخدامی در آموزش و پرورش

معاون حقوقی آموزش و پرورش از تهیه پیش نویس نظام جدید پرداختی معلمان و پیشنهاد اجرای آن از اول مهر ۹۷ خبر داد.

تدوین پیش نویس قانون مستقل استخدامی در آموزش و پرورشیوسف نجفی معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تغییرات در نظام پرداختی معلمان اظهار کرد: طبق ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده است تا نظام پرداخت معلمان را به مجلس ارسال کند.
وی ادامه داد: پیش‌نویس این لایحه از سوی آموزش و پرورش به دولت ارسال شد که ایر‌اداتی داشت به همین جهت دوباره بازگردانده شد و اکنون در شورای عالی آموزش و پرورش این پیش نویس در حال نهایی شدن است.
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بعد از تکمیل پیش نویس، آن را به سرعت به دولت ارسال خواهیم کرد، بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم زمان ارسال این پیش نویس به مجلس تا مهرماه باشد.
اجرای طرح جدید نظام پرداختی در انتظار نظر مجلس
نجفی درباره زمان اجرای این طرح گفت: روال اجرایی بعد از زمان تصویب مجلس خواهد بود که پیشنهاد ما از اول مهرماه است.
وی در خصوص تفاوت رتبه‌بندی و این نظام پرداختی اظهار کرد: این طرح درصورت اجرا شدن مانند رتبه‌بندی انجام شده در گذشته نیست و قانون مستقل استخدامی محسوب می‌شود بنابراین نظام جذب، ارتقا، نگهداشت، پرداخت و بازنشستگی جدیدی را دنبال می‌کند.
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش افزود: این آیین‌نامه موجب افزایش حقوق معلمان طبق رتبه‌بندی جدید است و مقدمه آن سنجش صلاحیت حرفه‌ای است که خوشبختانه در شورای عالی آموزش و پرورش نهایی شد و به زودی عملیاتی می‌شود.
نجفی با اشاره به اینکه در لایحه جدید یکی بند‌ها به جذب معلم تاکید دارد، گفت: نظام جذب در مدارس دولتی و غیر دولتی و حساسیت در گزینش معلم در این لایحه دیده شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ