تدوین پیشنهادات بودجه‌ای کمیسیون آموزش برای تامین نیروی آموزش و پرورش

۱ نظر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین پیشنهادات بودجه‌ای کمیسیون آموزش برای تقویت بودجه آموزش و پرورش به ویژه در حوزه استخدام معلم و بهبود وضعیت رفاهیات معلمان خبر داد.


به گزارش بازارکار سید محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی‌‎های صورت گرفته در خصوص بودجه آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، عنوان کرد: بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته رشد جزئی داشته و به ۵۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود این افزایش بودجه، نیازهای آموزش و پرورش در زمینه پرداخت مطالبات معلمان برطرف نمی‌شود، افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تلاش دارد برخی از ردیف‌ها را برای پرداخت مطالبات فرهنگیان در نظر گیرد.

وی از تصویب برخی پیشنهادات بودجه‌ای برای افزایش اعتبارات آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مجلس برای ارائه به کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد و گفت: بودجه آموزش و پرورش از ابتدا درصد بالایی از بودجه کل کشور را به خود اختصاص نداده و این روند ادامه داشته است.
ابطحی ادامه داد: با لحاظ ۶۰ هزارکمبود معلم سال‌های ۹۷ و حدود ۲۵ هزار معلم برای افزایش جمعیت دانش‌آموزی در سال ۹۸ و ۹۹، آموزش‌وپرورش در سال آتی بیش از ۱۱۰ هزار کمبود معلم دارد که اعتبار لازم برای پرداخت حقوق این تعداد معلم در سال ۹۹ حدود سه هزار میلیارد تومان است.
وی یادآور شد: در فصل ششم بودجه که درباره رفاهیات و مزایای کارمندان دولت است، فرهنگیان کمرنگ‌تر از سایر اقشار در بودجه دیده شده‌اند که این بخش نیز باید در مجلس تقویت شود.
وی تاکید کرد: در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اما اعتبارات خوبی برای این حوزه در نظر گرفته شده؛ به طوریکه دولت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این حوزه در بودجه در نظر گرفته و همین رقم را هم خیرین تعهد کرده‌اند که کمک رسانی کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این بودجه در حالی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شد که رقم بودجه مورد نیاز و مورد درخواست آموزش و پرورش حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای تدوین پیشنهادات بودجه‌ای کمیسیون آموزش برای تامین نیروی آموزش و پرورش

  • ج
    جغرافیا خراسان شمالی
    ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰
    در بودجه سال آینده ، بودجه جوزه های علمیه 837 هزار میلیارد تومان و بودجه بازسازی مدارس 12 هزار میلیارد تومان هستش. کشور پیشرفته ژاپن 70 درصد بودجه اش در آموزش و پرورش هزینه میشه و ماکمتر از 10 درصد. خوب حالا توضیحی باقی می مونه آیا؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ