تخصیص ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال خانگی به استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه بیش از ۳۳۰ متقاضی تسهیلات اشتغال خانگی در استان مرکزی به بانک‌های عامل عرفی شدند گفت: ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال خانگی به استان مرکزی تخصیص یافت.

محمدتقی آبایی هزاوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی اظهار داشت: سهم تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی استان مرکزی در سال ۹۷ معادل ۱۴۵ میلیارد ریال است و تاکنون ۳۳۹ متقاضی با مبلغ ۴۵ میلیارد ریال به بانک‌های عامل به منظور دریافت تسهیلات مشاغل خانگی معرفی شده‌اند.

وی افزود: این افراد باید دارای مجوز مشاغل خانگی به صورت مستقل یا پشتیبان باشند، متقاضیان می‌توانند به منظور اخذ مجوز مشاغل خانگی در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام و برای دریافت مجوز به یکی از دستگاه‌های اجرایی صادرکننده مجوز، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ارشاد مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: حداکثر سقف تسهیلات پرداختی برای متقاضیان مستقل ۲۰۰ میلیون ریال و برای متقاضیان پشتیبان یک‌هزار میلیون ریال است.

آبایی بیان کرد: این تسهیلات قرض‌الحسنه بوده و بازپرداخت تسهیلات حداکثر ۶۰ ماهه است و باید حداکثر تا ۵ سال پس از دریافت تسهیلات بازپرداخت شود.

وی ادامه داد: رشته‌های شغلی مصوب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی برای سال ۹۷ تعداد ۳۲۳ رشته در حوزه فعالیت‌های مختلف است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: این رشته‌ها شامل ۵۳ رشته زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با عنوان فعالیت صنایع دستی، ۵۹ رشته زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنوان فعالیت تولیدی(صنعت و خدمات)، ۱۱ رشته در دستگاه اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت(مرکز ملی فرش ایران) با عنوان فرش دستباف و رشته‌های مرتبط به صنایع، ۶۶ رشته در دستگاه اجرایی وزارت جهاد کشاورزی با عنوان امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی و ۱۳۴ رشته هم در حوزه دستگاه اجرایی وزارت ارشاد به عنوان فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

 منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ