تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی بر اساس آزمون و نیاز واقعی دستگاه‌ها

معاون امور حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی از طریق برگزاری آزمون و بر اساس نیاز واقعی دستگاه‌های دولتی امکان‌پذیر است.

به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا از سازمان اداری و استخدامی کشور، محمدرضا یزدان پناه با اعلام موضع سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی از عدم وجود آمار دقیق این کارکنان خبر داد. وی با اشاره به رایزنی‌ها با مجلس و نمایندگان درباره تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی، گفت: «تاکنون هیچ آمار دقیقی از نیروهای شرکتی و قراردادی در دستگاه‌های اجرایی ارائه نشده و برای هر اقدامی ابتدا باید این آمار مشخص شود».
معاون امور حقوقی سازمان اداری و استخدامی با اشاره به تعیین نیاز واقعی دستگاه‌ها و سازمان‌ها به این کارکنان، گفت: «نیاز واقعی دستگاه‌ها با توجه به حجم خدمات و نیروهای شرکتی مشغول و با کارسنجی، زمان‌سنجی و روش‌سنجی تعیین شود».
وی با تاکید بر برگزاری آزمون برای تبدیل وضعیت این کارکنان افزود: «طبق قانون باید آزمون برگزار شود. این آزمون‌ها به صورت علمی یا مهارتی خواهد بود».
یزدان پناه در خصوص زمان‌بندی اجرای این طرح گفت: «مقدمات اجرای طرح باید حاصل شود در غیر این صورت اگر به‌صورت عمومی و کلی جذب انجام شود، نه‌تنها بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی را بالا نمی‌برد، بلکه موجب هرج و مرج و بی‌نظمی در دستگاه‌ها خواهد شد».
وی با اشاره به اینکه طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی تاکنون تدوین و چندین بار ویرایش شده، از دغدغه دولت در خصوص بار مالی اجرای آن گفت و افزود: «استخدام بدون برنامه افراد، آن هم بدون افزایش بهره‌وری و رضایت مردم، هدف سازمان اداری و استخدامی کشور نیست».
یزدان پناه تاکید کرد: «در صورت تحقق سه هدف، افزایش بهره‌وری، عدالت و رضایت مردم، استخدام مفید خواهد بود؛ اما اگر فقط تعدادی کارمند به دستگاه‌ها اضافه شوند، فقط هزینه دولت افزایش می‌یابد و نه تنها کار مردم به سامان نمی‌رسد، بلکه باعث عدم رضایت مردم هم می‌شود».

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اخبار استخدام سازمان اداری و استخدامی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ