تبدیل وضعیت حدود ۷۰ هزار نفر از ایثارگران وزارت بهداشت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت:حدود ۷۰هزار نفر از ایثارگران وزارت بهداشت تبدیل وضعیت شدند.

بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: حوزه اجتماعی بهداشت یکی از مولفه‌های انقلاب اسلامی است که پیشرفت‌های فراوانی در مقایسه با سال‌های پیش از انقلاب داشته است.

به گفته وی وزارت بهداشت پیش از انقلاب حدود۲۵ هزار دانشجوی پزشکی داشته که این رقم بعد از انقلاب به ۲۵۰هزار دانشجو رسیده است. امروزه در حوزه بهداشت جهانی ایران رتبه ۱۵ و یک منطقه رسیده‌ایم که بسیار قابل توجه است.

او ادامه داد: وزارت بهداشت پس از انقلاب در مناطق محروم بیمارستان‌هایی ساخته شد. همچنین وزارت بهداشت دولت سیزدهم تا پایان امسال ۲ هزار پروژه را تکمیل و در دست ساخت دارد. در چند روز آینده حدود ۷ هزار تخت به بیمارستان‌های کشور نیز افزوده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، بیان کرد: به طور کلی در حوزه بهداشت درمان آموزش ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه در سراسر کشور در دست ساخت داریم که تا پایان دولت سیزدهم تکمیل می‌کنیم.

او ادامه داد: پیش از انقلاب کمتر از ۲۵ درصد داروها داخل ایران تولید می‌شد اما پس از انقلاب بیش از ۹۰درصد داروها در ایران ساخته می‌شود. همچنین تا کنون ۵۱هزار بیمارستان واحد درمانی ساخته شده است.

وی افزود: در چند روز آینده در کشور حدود ۲۵هزار کادر سلامت و ۴هزار بهورز استخدام خواهند شد. شایان ذکر است اولویت استخدام در مناطق محروم، مرزی و بهداشتی است.

او گفت: در دولت سیزدهم حدود ۷۰ هزار ایثارگر وزارت بهداشت تبدیل وضعیت شدند، حدود ۳۰ هزار نفر آموزش ضمن خدمت دیدند و تعرفه پرستاران که از سال۱۳۸۶ تصویب شد در دولت سیزدهم اجرایی شد.ن

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده صفحه استخدام وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ