تامین کسری ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفری نیروی انسانی در آموزش و پرورش اصفهان

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین کسری ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفری نیروی انسانی برای پروژه مهر تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ در استان صورت گرفته است.

سید احمد بنی لوحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان کسری نیرو در پی بازنشسته شدن تعداد زیادی از معلمان در سال تحصیلی جاری در استان بوجود آمد که باید برای مهر امسال جبران می‌شد.

وی اظهار داشت: به این منظور از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، نیروهای استخدامی و نیز نیروهای سرباز معلم برای جبران بخشی از این کمبود بهره گرفته می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: بخش دیگری نیز از طرق بکارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار گرفته است، تامین می‌شود.

به گفته وی برای نیروهای جذب شده از طریق آزمون استخدامی و همچنین سرباز معلم‌ها در طول فصل تابستان دوره آموزشی برای افزایش مهارت تدریس در آنها برگزار می‌شود.

بنی لوحی در بخش دیگری به وضعیت فضاهای آموزشی برای سال تحصیلی آتی اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش به استان، اعتبارات خوبی برای بازسازی کلاس‌ها و تجهیز در استان اختصاص یافت.

دبیر پروژه مهر تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: بازسازی و مرمت این کلاس‌ها در صورت تامین به موقع اعتبارات سفر رییس‌جمهور برای مهر آتی به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: با این برنامه‌ریزی پیش‌بینی می‌شود که استان مشکلی از بابت فضای فیزیکی و نیروی انسانی در سال تحصیلی آتی نخواهد داشت.

بنی لوحی در ادامه با اشاره به برپایی نخستین جلسه پروژه مهر در استان اصفهان گفت: بر این اساس چندین کارگروه شامل سازماندهی نیروی انسانی، تعمیر، تجهیز و بازسازی فضاهای فیزیکی، توجیه، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، تایید صلاحیت، بهداشت و سلامت،آموزش و سواد رسانه‌ای و تولید محتوا و نظارت بر محتواهای آموزشی تشکیل شده است تا در تمام بخش‌ها برنامه‌ریزی‌ها به صورت جامع و کامل برای آماده‌سازی استان در پروژه مهر تحصیلی صورت گیرد.

بیش از ۹۰۵ هزار دانش آموز در سال تحصیلی گذشته در پنج هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل کردند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه استخدام لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ