بویراحمد و کمبود ۱۷۰ معلم ابتدایی

۸ نظر


‌رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: این شهرستان با کمبود ۱۷۰ معلم در مقطع ابتدایی مواجه است.
علی حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌، افزود: ۴۲۰۰ معلم در حال کار و حدود ۲۷۰۰ معلم بازنشسته در این شهرستان داریم که حدود ۱۷۰ معلم در مقطع ابتدایی کمبود داریم و این مساله را به اداره کل آموزش و پرورش اعلام کردیم که قرار است این کسری معلم برطرف شود.


وی اظهار کرد: تاکنون ۵۲هزار دانش آموز در مدارس شهرستان بویراحمد ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۲هزار دانش آموز مقطع ابتدایی و سایر دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم هستند.
حسن زاده با بیان اینکه حدود ۵۵۰ مدرسه در شهرستان بویراحمد وجود دارد، تصریح کرد: از ۱۵ تیر تا ۱۵ مهر اصل فعالیت های آموزش پرورش در ارتباط با تعمیر و تجهیز مدارس، ثبت نام دانش آموزی، ساماندهی نیروی انسانی، انتخاب و انتصاب مدیران و ایجاد فضای شاداب برای دانش آموزان است و در صورتی که کارها خوب پیش برود پروژه مهر خوبی خواهیم داشت که نباید هیچ کلاس بدون درسی داشته باشیم.
وی ادامه داد: حدود ۱۰۳ مدرسه در شهرستان بویراحمد فرسوده، قدیمی و نیازمند تعمیرات جزئی است و حدود ۹۵ مدرسه در سیل اخیر آسیب دیدند که بیشتر این آسیب ها در شهر یاسوج بوده و با کمکی که از سوی فرمانداری و وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت تا حدودی این مدارس بهبود یافتند .
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد عنوان کرد: مدارس محدوده سررود شمالی(بلهزار و مادوان) و سررود جنوبی( نجف آباد و اکبرآباد و سرآبتاوه) با توجه به تراکم بالای جمعیت دانش آموزی در ساختمان های استیجاری هستند و تعداد زیادی از مدارس این مناطق نیاز به تعمیر دارند که حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات جهت تجهیز مدارس درحال آماده سازی است که بعضی را در اختیارشان قرار دادیم و بعضی را به زودی تحویل می دهیم.
حسن زاده بیان کرد: امسال با هماهنگی سازمان نوسازی مدارس کشور و پیگیری نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا امکانات خوبی در اختیار این دو شهرستان قرار گرفته که قابل قبول است. حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بویراحمد و دنا پیش بینی شده که با رایزنی نماینده و نوسازی مدارس کشور در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت.
وی اظهارکرد: اول مهر ماه سه جشن شکوفه ها، عاطفه ها و جوانه ها به مناسبت شروع مدارس برگزار می شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: جشن زنگ مهر مقاومت نیز که اول مهر در یکی از مدارس شهر یاسوج با حضور مسئولان شهرستانی و استانی به صورت نمادین برگزار می شود.
حسن زاده افزود: همه اقدامات لازم را انجام داده ایم تا این جشن ها به خوبی برگزار شوند و امسال همه زیرساخت ها و امکانات نسبت به سالهای قبل خیلی بهتر آماده شده است و می خواهیم سال تحصیلی بدون دغدغه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵ پروژه ناتمام مدرسه درحال ساخت داریم، بیان کرد: از نظر تجهیزات میز و صندلی مشکلی در شهرستان بویراحمد نداریم و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نسبت به سال گذشته بهتر است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تصریح کرد: سال گذشته ‌سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان را برای مدارسی که خواهان استفاده از سرویس مدارس هستند‌، به پنج شرکت واگذار کردیم و ۴۹۰۰ دانش آموز از حمل و نقل عمومی شامل مینی بوس و اتوبوس استفاده کردند.
حسن زاده خاطرنشان کرد: شرایط انتخاب این سرویس ها داشتن مجوز تاییدیه از اتوبوسرانی، مدارک اخلاقی، فنی ماشین که پلیس راهور تایید کند، کارت سرویس و پروانه حمل و نقل از اتوبوسرانی است

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸ نظر برای بویراحمد و کمبود ۱۷۰ معلم ابتدایی

  • ن
    نگار
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۵۰
    سلام بچه ها من میخواستم توی آزمون آموزش پرورش شرکت کنم ولی وقتی دیدم چند تا از دوستای دانشگام قبل از عید دارن واسه معلمی میخونن . پاک نا امید شدم.ظاهرن این آزمونی که میخواد برگزار بشه همون آزمون پارساله که عقب افتاده.به نظرتون جه ارگانی ثبت نام کنم بهتره
    • ا
      احسان
      ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۱۹
      درسته الان دور داره برای فارغ التحصیلای روانشناسی و علوم تربیتی
      بیشتر از نصف ظرفیت استخدامی آموزش پرورش رو اینا گرفتن و مابقی رشته ها مثل ادبیات.تربیت بدنی.فنی مهندسی و...
      سهمیه جذب بسیار ناچیزی توی هر شهرستان دارن.یا اصن ندارن
      روی همین حساب هم من دارم برای استخدامی اداره راه آهن میخونم.در ضمن اینو بگم که آموزش پرورش برای ما آقایون که قراره یه خانواده رو اداره بکنیم هم خیلی مطلوب نیست.اینو همه میدونن که الان حداقل 1 میلیون از کارمندای اداره های دیگ کمتر میگیرن.در ضمن چون رقابت توی سازمان آموزش پرورش هم به علت اینکه فراخوان برگزاری آزمون توسط مسئولینش از سال قبل شروع شده و خیلیا از اون موقع روش وقت گذاشتن.بنابراین اصلا منطقی نبود که من بخوام شانسمو بزارم روی این سازمان.و الان هم از انتخاب راه آهن راضیم چون پسر عموم رشتش مهندسی برق بود که اونجا کار میکنه میدونم که از کار و حقوقش خیلی راضیه.برام دعا کنید بچه ها.
      • س
        ستاره
        ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰
        ساااااازمان سنجش کجا به خواب به سرمی بررررری همه چشم انتظارن بسه دیگه جونمون به لب رسیددددددددددد
        • a
          ayuob
          ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳
          یکی صدای ما رو به سازمان سنجش برسونه ، دفتر چه رو بزارین رو سایت
          • e
            ehsan
            ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۰۴
            سلام
            تو هم دلت خوشه برادر، کی هسته که صدای منـو تو رو بشنوه....
          • ه
            هدف
            ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱
            یکسری میگن چون آموزش پرورش از پارسال برای آزمون فراخوان کرده .رقابت توی داوطلبای این سازمان بیشتره چون خیلی وقته شروع کردن.بخاطر همین قید این سازمانو زدن دارن برای ارگانای دیگ میخونن.ولی من تلاش خودمو میکنم.
            من رشتم علوم ابتدایی و میدونم که رشته مارو الان آموزش پرورش نیاز داره.اما متاسفانه درباره رشته شما چیزی نمیدنم و نمیدونم که آموزش پرورش لازم داره یا نه.باید ببینید چه سازمانی معمولا هر سال رشته شما نیاز داره و چه تعداد.اینطوری شانستون هم بیشتر میشه.اصل مهم استخدام شدنه حالا هر سازمانی میخواد باشه.یا علی
            • م
              مهدی
              ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۹
              بچه ها میگم به نظرتان من که دو ماه شروع کردم وقتم بزارم برای آموزش پرورش یا سازمانای دیگ چون امسال بخاطر فراخوان استخدام آموزش پرورش قبل از عید98، رقابت داوطلبان معلمی از سازمانهای دیگ سخت تره شده...
              به نظرم برای قبولی معلمی امسال باید حداقل 80رو زد
              • e
                ehsan
                ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۰۷
                تو تحت هیچ شرایطی قبول نمیشی که هنوز آزمونی نیست تنت میلرزه...
                بخون انشاءالله قبول میشی قبولم نشدی برو زندگیتو ادامه بده زندگی به آخر نرسیده...
                ای چیه همش میخوایم کارمند بشیم کارمند شدن خوبه اما همه چیز هم نیست..

              لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

              ثبت پاسخ