بودجه طرح رتبه‌بندی فرهنگیان افزایش می یابد

۱ نظر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در جلسه ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه موافقت شد تا به بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان ۱۰ درصد اضافه شود.

به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا، «سید جواد حسینی» در نشست شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: لازم است با رویکرد امیدآفرینی در اقدامات و فعالیت ها، به مردم امید بدهیم و گفتمان تحقق پذیر را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تا ابتدای مهر ۲ هزار پروژه در آموزش و پرورش به مساحت یک میلیون و ۳۵۰ هزار مترمربع و اعتباری حدود ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: این پروژه ها شامل ۱۰ هزار کلاس درس،۱۴۲ سالن ورزشی، ۱۶ پروژه استخر با ۱۰۰ میلیارد اعتبار، ۳۸۱ کلاس درس در کرمانشاه و ۱۴۰۰ مدرسه آماده تحویل در مناطق سیل زده به ‌جز ۱۵۰ مدرسه کاملاً تخریب ‌شده، است.
حسینی با اشاره به برنامه های وزارت آموزش و پرورش در هفته دولت اظهارکرد: در هفته دولت افتتاح پروژه ها با حضور مخاطبان و ذی نفعان مانند معلمان، دانش آموزان و اولیا، دیدار با اقشار مختلف فرهنگیان همچون معلمان پزشک، معلمان ورزشکار، معلمان واقف، معلمان مهندس، معلمان قرآنی و برگزاری نشست ها و میزگردهای خبری، تورهای خبری بازدید از پروژه ها با حضور معلمان، اولیا و خبرنگاران، دیدار با خانواده شهدا و فرهنگیان از دیگر اقدامات و فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.
وی در ادامه افزود: در۹۰ درصد مناطق، برنامه های مدارس بر اساس سند تحول بنیادین اجرایی و ۶۷۰ برنامه تولیدی از سند تحول بنیادین بومی سازی شده است که در قالب تجویزی و نیمه تجویزی به مدارس ارسال خواهد شد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ارسال برنامه ها مدارس را دچار قید و بند نکنیم تا مدارس نوآور نیز در اجرای برنامه ها نقش داشته باشند، گفت: در تدوین برنامه ها تلاش شده است تا نقش مدارس هم در نظر گرفته شود و به همین علت برنامه ها نوآورانه، تلفیقی و اجرایی است.
حسینی با اشاره به اینکه هفته هایی همچون هفته دولت و دفاع مقدس در تقویم سالانه کشور گنجانده شده است، اظهار کرد: باید مناسبت ها گرامی داشته شود و هم از این فرصت استفاده شود تا بر اهداف و توضیح عملکرد خودمان تمرکز داشته باشیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دنبال کاهش رضایت مندی، ناکارآمدی نظام و رشد ناامیدی در بین مردم هستند و باید این سه موضوع را در فعالیت هایمان مورد تاکید و بررسی قرار دهیم.
وی با بیان اینکه در این مسیر ۲ مفهوم سرمایه اجتماعی و سلامت اجتماعی به وجود می‌آید، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی با پنج شاخص افزایش در ارتباطات، اعتماد، تشکیلات، تسهیلات و اطلاعات رخ می‌دهد و اگر در سازمانی این پنج شاخص محقق شود، سرمایه اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.
حسینی گفت: در هفته دولت با مخاطبان آموزش و پرورش باید ارتباطات را افزایش دهیم و در اطلاع‌رسانی و ارتباط‌گیری مخاطبان و ذی‌نفعان تسهیل ایجاد کنیم.
سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه سلامت اجتماعی با پنج شاخص پذیرش اجتماعی، مشارکت اجتماعی، شکوفایی اجتماعی، انطباق‌پذیری و انسجام اجتماعی امکان ‌پذیر است، اظهار کرد: شکوفایی اجتماعی زمانی ایجاد می‌شود که اکثر مردم جامعه احساس کنند رو به جلو حرکت می کنند و البته دشمنان می خواهند شکوفایی اجتماعی را از بین ببرند.
وی خاطرنشان کرد: در شاخص انطباق پذیری مردم باید بدانند که با همین قوانین موجود نیز می توانند مشکلات را حل کنند و در انسجام اجتماعی باید دقت داشته باشیم که امروز بیش از هر زمان دیگری انسجام ملی ضرورت دارد.
۲۰۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
حسینی با اشاره به برنامه‌های سفرش به استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شورای راهبری و هماهنگی مناطق کم برخوردار تشکیل خواهد شد و آیین‌نامه آن در حال تدوین است.
وی در ادامه اضافه کرد: در این سفر ۱۰ شهر استان سیستان و بلوچستان را بازدید کردیم و در شورای اداری استان با بررسی سند جامع کیفی آموزش ‌و پرورش، بیان شد که استان به ۲۰۰ مدرسه نیاز دارد و در همان جلسه خیرین تعهد کردند که این تعداد مدرسه مورد نیاز را بسازند.
حسینی افزود: با در نظر گرفتن مربعی که اضلاع آن سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و وزارت آموزش‌وپرورش، استاندار، خیرین و استان‌های معین است، پروژه‌ها به ‌پیش خواهد رفت.
وی با بیان اینکه فاز دوم بیمارستان فرهنگیان سیستان و بلوچستان با ۶۷ تختخواب تامین اعتبار شد، گفت: در این سفر تخریب مدارس خشتی و گِلی استان در سراوان آغاز شد و تا آخر آبان ماه مدارس خشتی گلی در این استان کاملا برچیده خواهد شد.
سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: در این سفر کلنگ احداث چهلمین مدرسه اتیسم در کشور و اولین مدرسه اتیسم در استان سیستان و بلوچستان به زمین زده شد.
حسینی با اشاره به اختتامیه جشنواره طرح جابر بن حیان که در استان گیلان برگزار شد، نیز اظهار کرد: دانش آموزان در این جشنواره آثار دانشی و علمی خود را ارایه کردند و دانش آموزانی که اختراعاتی داشتند، کاملا فنی و دقیق آثار خود را توضیح می‌دادند که این فعالیت ها برای آموزش‌ و پرورش ارزشمند است.
وی درباره طرح مدرسه پویا و مدرسه میزبان نیز توضیح داد: گسترده‌تر کردن طرح حیاط پویا به مدرسه پویا بدون قید و بند اجرایی می شود لذا سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید در تجهیز و ساخت مدارس جدید ملاحظات این طرح ها را مدنظر قرار دهد.
وی در ادامه اضافه کرد: طرح مدرسه میزبان به شکل آزمایشی در مدارسی که امکانات سخت‌افزاری و امکانات ورزشی دارند، اجرایی می شود.
برنامه درس ملی را از کپسولی فشرده و غیربهره‌ورانه خارج کنیم
سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه از دانش آموزان برگزیده در تمام ساحت‌ها تقدیر و تجلیل صورت بگیرد، اظهار کرد: برنامه درس ملی را از کپسولی فشرده و غیر بهره ورانه خارج کنیم تا مجموعه فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری به برنامه درس ملی پیوند داده شود./

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای بودجه طرح رتبه‌بندی فرهنگیان افزایش می یابد

  • م
    محمدرحمانی
    ۸ شهریور ۱۳۹۸، ۰۲:۲۶
    با سلام برای نیروهای خدماتی وسرایداران افزایش حقوق که از مهرماه اجرا میشه شامل میشه؟باتشکر

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ