برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ تا پایان اسفند ماه

۱۷۵ نظر

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ تا پایان اسفند ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی صادق ستاری فرد در نشست با کارکنان ستادی و مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان بناب افزود: پیش بینی شده است آزمون ۲۶ اسفند ماه برگزار شود و فرآیند مصاحبه و گزینش در سال بعد خواهد بود و اگر به هر دلیل آزمون برگزار نشود در سال بعد در اولین فرصت برگزار خواهیم کرد.

 

وی در خصوص گروه‌های مجاز به شرکت در آزمون گفت: سه گروه از داوطلبان می‌توانند در این آزمون شرکت کنند، گروه اول دانش آموختگان دانشگاهی در مقطع کارشناسی و ارشد و دانش آموختگان دکترا با مدرک کارشناسی ارشد مجاز به شرکت هستند.

 

ستاری فرد اضافه کرد: سقف سنی پیش بینی شده ۴۰ سال تمام است و با توجه به مصوبه ۸۳۳ شورای انقلاب فرهنگی زمان همکاری با نهاد‌های دولتی از سقف سنی کسر خواهد شد.

 

وی ادامه داد: گروه دوم همکاران فرهنگی هستند که به صورت غیر رسمی در آموزش و پرورش در حال خدمت هستند که شامل نیرو‌های خرید خدمات، حق التدریس و نیرو‌های نهضت است و گروه سوم طلاب حوزه علمیه هستند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بعد از فرایند رقابتی به شناسایی نیرو‌های متعهد برای وررد به سیستم تعلیم تربیت برای مهر سال ۱۴۰۲ اقدام می‌شود.

 

ستاری فرد خاطرنشان کرد: برای داوطلبانی که سابقه فعالیت تربیتی، فرهنگی و آموزشی داشته باشند امتیازاتی پیش بینی شده است و ارزیابی تکمیلی به صورت شفاف در آگهی استخدامی اعلام می‌شود.

 

وی گفت: تمام تلاش این بوده است که داوطلبان سردرگم نشوند و منابع و مفاد آزمون در دفترچه و سامانه ثبت نام اعلام می‌شود تا داوطلبان تا زمان آزمون به آمادگی برسند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت حق التدرسی‌ها گفت: منتظر ابلاغ برخی استان‌ها هستیم که نزدیک به ۸۰ درصد ابلاغ‌ها صادر شد که طی چند روز آینده با به سرانجام رسیدن صدور ابلاغ‌ها از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه به پرداخت‌های حق التدریس همکاران اقدام کنیم.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: موضوع کمبود نیروی انسانی و بحران بازنشستگی در آموزش و پرورش یک مسئله جدی بوده و از طرفی مامور و مکلف به توسعه زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان هستیم و از طرفی طی اتفاقات خوبی که صورت گرفت ۴۲۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و پرورشی و خوابگاهی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گرفت که منبع اصلی و مکان اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص آموزش و پرورش بهسازی شد.

 

وی با بیان اینکه نیاز ما برای سال آینده بیش از خروجی دانشگاه فرهنگیان است و غریب به ۸۰ هزار نفر بازنشسته و مشمول بازنشستگی داریم که احتمالا حدود ۶۵ هزار نفر از آن‌ها بازنشسته خواهند شد، افزود: برای جایگزینی این نیرو‌ها علاوه بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، از ظرفیت آزمون استخدامی نیز استفاده خواهیم کرد که رایزنی ها، گفتگو‌ها و مذاکراتی با سازمان استخدامی کشور داشته ایم که برای امسال به منظور برگزاری آزمون ماده ۲۸ اصلاحات و بازنگری‌های اساسی در شکل، محتوا و فرایند آزمون ایجاد شود.

 

ستاری فرد تصریح کرد: برای دوره ابتدایی تلاش ما این است تا پایان اسفند آزمون را برگزار کنیم و حدود ۲۵ هزار نفر نیروی مورد نیاز از طریق آزمون ماده ۲۸ با اصلاح شریط اهراز آموزگاری و اصلاح مواد آزمونی و ساز و کار ارزیابی، مصاحبه و گزینش شرایطی را فراهم کنیم تا داوطلبان متعهد و متخصص وارد آموزش و پرورش بشوند.

 

وی ضمن دعوت از جوانان علاقه مند و دغدغه‌مند در حوزه تعلیم و تربیت برای ثبت نام در آزمون گفت: سهم استان آذربایجان شرقی برای آزمون استخدامی ماده ۲۸ حدود ۱۲۴۵ نفر است.

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۷۵ نظر برای برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ تا پایان اسفند ماه

  • ل
    لیدا حیدری
    ۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۵۸
    معلمان غیر انتفاعی نمی توانند شرکت کنند؟؟!! آخه اسمی از آنها نبرده.
    • س
      سحر حسین زاده حریری
      ۴ اسفند ۱۴۰۱، ۰۸:۲۳
      سلام. ثبت نام برای ازمون اسفند 1401به چه صورت است و به چه سایتی باید مراجعه کنیم؟
      • پشتیبان سه
        ۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۴
        با سلام
        کاربر عزیز جزئیات این آزمون اعلام نشده است در صورت اعلام در اسرع وقت در همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد
        با تشکر
      • ن
        نسی
        ۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸
        آیا رشته مهندسی کشاورزی هم میتونه شرکت کنه؟ واسه معلمی
        • مشاور «ای استخدام»
          ۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۰۱
          کاربرعزیز
          برای اطلاع از این موارد می بایست منتظر انتشار دفترچه آزمون باشید ، پیشنهاد می شود برای آشنایی اولیه دفترچه آزمون قبلی را دانلود و رشته‌های احراز شده و مباحث عنوان شده جهت مطالعه را بررسی نمایید . جهت دریافت دفترچه آزمون فراگیر نهم اینجا کلیک نمایید.
        • ف
          فاطمه
          ۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۰۰
          سلام ،ایا رشته علوم و مهندسی آب هم می‌تونه ثبت نام کنه ؟؟
          • M
            Marjan
            ۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۲۷
            سلام من لیسانس مکانیک هستم ارشد رشته ام حسابداری آیا با رشته ارشدم شرکت کنم تو آزمون به رشته لیسانسم ایراد میگیرن
            • مشاور «ای استخدام»
              ۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸
              کاربرعزیز
              طبق دفترچه آزمون قبل رشته های لیسانس و فوق لیسانس می بایست مرتبط باشند . اما بایستی منتظر باشیم و بررسی کنیم که آیا این مورد در این آزمون هم لحاظ می گردد یا خیر .
            • ح
              حمید موسوی
              ۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۴
              سلام رشته ی تربیت بدنی هم تو این آزمون هست؟
              • مشاور «ای استخدام»
                ۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۵۴
                کاربرعزیز
                برای اطلاع از این موارد می بایست منتظر انتشار دفترچه آزمون باشید ، پیشنهاد می شود برای آشنایی اولیه دفترچه آزمون قبلی را دانلود و رشته‌های احراز شده و مباحث عنوان شده جهت مطالعه را بررسی نمایید . جهت دریافت دفترچه آزمون فراگیر نهم اینجا کلیک نمایید.

              لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

              ثبت پاسخ