برنامه‌ریزی برای ایجاد ۹۰ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۹۰ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی این استان طی سالجاری خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب ظهر در جلسه شورای معاونین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه تعاونی‌ها به عنوان یک اقتصاد رو به رشد در کشور هستند، اظهار داشت: در سال جهش تولید برنامه ریزی تشکیل ۹۰ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی، همچنین افزایش ظرفیت تولید و خدمات و تعیین تکلیف تعاونی‌های غیر فعال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی، افزود: توانمند سازی تعاونی‌ها و حمایت‌های قانونی از بخش تعاون و ایجاد تعاونی‌های منطقه‌ای و فراگیر برای تصدی طرح‌ها و بنگاه‌های قابل واگذاری در افزایش سهم بخش تعاون در توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال بسیار موثر است.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان، تصریح کرد: بخشی از تعاونی‌های غیرفعال قابلیت احیا دارند اما این امر نیازمند برنامه‌ریزی و درک مشترک بین اعضا است، تعیین تکلیف برخی از تعاونی با ارائه تسهیلات، رفع موانع بر سر راه آن‌ها و برخی دیگر از آنها با هماهنگی و مشارکت اعضا بوده و حتی نیاز به تسهیلات هم ندارند.
آشتاب، افزود: هم افزایی و هماهنگی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و به خصوص مشارکت مردمی موجب جهش در تولید خواهد شد که با تجمیع این ظرفیت‌ها قطعاً محقق خواهد شد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار ثبت تعاونی ها اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ