ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی در بخش معدن در خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بخش معدن در خراسان جنوبی ۱۱ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، داوود شهرکی سه شنبه شب در جلسه شورای معادن خراسان‌جنوبی که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت:۵۹۰ پروانه معدن در خراسان جنوبی وجود دارد و استخراج اسمی استان نیز بالغ بر ۱۷ میلیون تن است.

وی میزان سرمایه‌گذاری در بخش معدن خراسان‌جنوبی را ۱۶ هزار میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: اشتغال‌زایی حوزه معدن در خراسان جنوبی ۱۱ هزار نفر است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بزرگترین ذخایر منطقه پتاس، زغال سنگ، منیزیت، سنگ های تزئینی و خاک های صنعتی است، ادامه داد: ذخایر معدنی خراسان‌جنوبی سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن است.
شهرکی گفت: خراسان جنوبی از لحاظ اشتغال معدنی رتبه چهارم، صدور گواهی کشف رتبه پنجم، صدور پروانه اکتشاف و ذخایر قطعی رتبه هفتم کشور را دارد.
وی اظهار کرد: در سال جاری ۴۶ پروانه اکتشاف به مساحت ۳۴۶ کیلومتر مربع صادر و ۲۲ گواهی کشف و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تن ذخایر پتاس شناسایی شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۳۸ پروانه بهره‌برداری با استخراج اسمی ۸۲۶ هزار تن صادر شده است، بیان کرد: حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع از مساحت استان امسال زیر پوشش اکتشاف گواهی کشف و پروانه‌های بهره برداری صادره قرار گرفته است.
شهرکی با اشاره به ۲۰۰ میلیون تن پروانه بهره‌برداری و ۵۹ گواهی کشف با ذخیره قطعی در خراسان‌جنوبی ادامه داد: حمایت از سنگ‌های تزئینی استان در فعالیت های شهرداری ها، تهیه نقشه مناطق ممنوعه و محدوده های مناطق در اختیار منابع طبیعی از جمله مصوبات شورای معادن از ابتدای امسال در استان بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه فعالیت‌های زغالی تمامی تجهیزات بخش ایمنی معادن شناسایی شده ولی لازمه کار این است که کمک شود تا تعداد بیشتری از معادن را به حد استانداردهای ایمنی برسانیم.
شهرکی با بیان اینکه یکی نیازهای ضروری خراسان جنوبی در بخش معدن برق رسانی به معادن شاهکوه است، گفت: امیدواریم این نیاز مهم معدن شاهکوه به زودی حل شود.
وی همچنین در این جلسه خواستار تسریع به روند پروژه کارخانه طلای هیرد و افزایش سهم سرباز معدن در خراسان جنوبی شد.
گفتنی است اجازه ورود ماشین آلات بدون مالیات برای معادن، تولید روزانه ۲۴ میلیون تن فولاد در کشور، افزایش ظرفیت تولید سیمان از هشت میلیون تن قبل از انقلاب به ۸۷.۵ میلیون تن در حال حاضر، افزایش استخراج مواد معدنی از ۱۹ میلیون تن قبل از انقلاب به ۴۰۰ میلیون تن در حال حاضر از جمله آمار امید بخش مطرح شده در شورای معادن خراسان جنوبی بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ