بخشنامه آموزش و پرورش در خصوص استخدام ورودی‌های ۹۷

۱ نظر

رییس فراکسیون فرهنگیان بخشنامه وزارتخانه آموزش و پرورش در خصوص استخدام ورودی‌های ۱۳۹۷ را فاقد پشتوانه قانونی دانست و از وزیر خواست آن را لغو کند.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از بخشنامه اخیر وزارت آموزش وپرورش در خصوص استخدام پیمانی دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۷ دانشگاه فرهنگیان، آن را گامی به سوی تضعیف دانشگاه فرهنگیان و خلاف سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش دانست و گفت: در سند تحول بنیادین به ایجاد سازوکارهای لازم برای جذب و نگهداشت استعدادهای برتر و برخوردار از صلاحیت‌های دینی و اخلاقی، انقلابی و شخصیتی با تاکید بر تقویت انگیزه‌های معنوی و مادی معلمان از قبیل حقوق و دستمزد در طول تحصیل و ارتقای سطح آموزشی و تجهیزاتی مراکز و نظام بازآموزی مستمر علمی و تسهیل در ادامه تحصیل با توجه به رتبه‌بندی معلمان و همچنین دانشگاه فرهنگیان با رویکرد آموزش تخصصی و حرفه‌ای تربیت‌محور توسط وزارت آموزش و پرورش تصریح شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: امنیت شغلی و پشتوانه استخدامی در دانشگاه فرهنگیان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های جذب داوطلبان کنکور در انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان است که با بخشنامه اخیر وزارت آموزش و پرورش زیر سئوال رفته است.

رویگردانی استعدادهای برتر برای جذب در آموزش و پرورش

وی این بخشنامه را زمینه‌ساز تضعیف دانشگاه فرهنگیان و رویگردانی استعدادهای برتر برای جذب در آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش بر طبق اسناد فرادستی باید زمینه جذب نخبگان به سیستم تعلیم و تربیت را فراهم سازد‌.

حاجی بابایی با اشاره به اعتراض دانشجو معلمان تصریح کرد: این رویکرد بیانگر تضعیف آموزش و پرورش در همه ابعاد و حرکت به طرف خصوصی‌سازی آموزش و پرورش و بکارگیری نیروهای خرید خدمت در آموزش و پرورش است که با هیچ یک از اصول قانون اساسی همخوانی ندارد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش به جای تکیه بر طرح‌های متعدد در کیفیت‌بخشی در دانشگاه فرهنگیان سرمایه‌گذاری کند که با ورود معلمانی با صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی با پشتوانه سلامت روحی و شخصیتی در کلاس‌های درس حاضر شوند و زمینه اعتلای آموزش و پرورش را ایجاد کنند.

مدرنترین امکانات و تجهیزات نمی‌تواند جای نقصان و کمبود معلم را پر کند

رییس فراکسیون فرهنگیان گفت: یکی از شش زیرنظام سند تحول بنیادین، نظام تربیت معلم و نیروی انسانی در آموزش و پرورش است؛ این موضوع نشان‌دهنده اهمیت تربیت معلم و نیروی انسانی در سیستم تعلیم و تربیت است که بر سایر مولفه‌ها برتری دارد.

وی افزود: وقتی معلم با صلاحیت‌های حرفه‌ای و شخصی در کلاس درس حضور پیدا کند، می‌تواند نقایص در سایر زمینه‌ها و مولفه‌های تاثیرگذار را پوشش دهد؛ اما اگر معلم از تخصص و صلاحیت لازم برخوردار نباشد، مدرنترین امکانات و تجهیزات نمی‌تواند جای نقصان و کمبود معلم را پر کند.

بخشنامه آموزش و پرورش از نظر قانونی پشتوانه‌ای ندارد

حاجی بابایی بیان کرد: دانشجو معلمان ورودی ۱۳۹۷ با اطلاع از نوع استخدام، اقدام به انتخاب رشته نموده‌اند و قطعا بخشنامه آموزش و پرورش از نظر قانونی پشتوانه‌ای ندارد.

وی با تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان، به حضور رهبر معظم انقلاب در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ایشان به دلیل تاکید بر اهمیت این دانشگاه در هفته معلم در میان اساتید و دانشجو معلمان حضور یافتند و به اهمیت دانشگاه صحه نهادند.

رییس فراکسیون فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش خواست با اعلام لغو بخشنامه اخیر این وزارتخانه در خصوص استخدام ورودی‌های ۱۳۹۷، از همه ظرفیت‌ها برای رشد واعتلای دانشگاه فرهنگیان استفاده کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای بخشنامه آموزش و پرورش در خصوص استخدام ورودی‌های ۹۷

  • م
    مریم
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۵۲
    سلام خسته نباشید
    ببخشید این موضوع یه مدته ذهن منو مشغول کرده ممنون میشم ج بدین
    میخواستم بدونم ورودیای 98 دانشگاه فرهنگیان استخدام رسمی میشن یا ممکنه دوباره این طرح پیمانیو به مجلس ارائه بدن و اوناهم اینبار تائید کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ