ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی در گیلان

جانشین معاون استاندار گیلان گفت: طرحی ۳۲ محوری برای ایجاد اشتغال در گیلان تدوین شده که ۷۰ هزار شغل در استان ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آرش فرزام‌صفت عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغلال و کارآفرینی استان گیلان در رشت اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ طرح بزرگ به‌منظور ارائه تسهیلات اشتغالزا در حال بررسی است که در مجموع ۷۱۸ میلیارد ریال ارزش دارد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اعلام اینکه ۵۰۴ طرح به ارزش ۲ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال به منظور ارائه تسهیلات اشتغالزا در حال اصلاح است گفت: تا امروز ۲ هزار و ۲۹ طرح به ارزش ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده است.

جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان خاطرنشان کرد: تعداد طرح‌های ارائه شده به بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات اشتغالزا تا پایان هفته به ۲ هزار و ۵۴۹ طرح به ارزش ۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر هزار واحد بومگردی اماده معرفی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات اشتغالزا هستند افزود: نرخ سود تسهیلات اشتغالزا در حوزه اشتغال فراگیر در گیلان بالا است و به همین دلیل استقبال مناسبی از آن نشده است اما با این وجود ۱۵ طرح از بانک‌ها تسهیلات گرفته‌اند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه طرحی ۳۲ محوری جهت اشتغالزایی در استان گیلان تدوین شده است تصریح کرد: گیلان ۱۴۰ هزار بیکار دارد و اجرای این طرح ۷۰ هزار شغل ایجاد می‌کند.

جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان ارزش ریالی این طرح اشتغالزا را ۶۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: ۸۰ درصد این مبلغ توسط سرمایه‌‌گذاران تامین می‌شود و در همین راستا باید همکاری‌های لازم با سرمایه‌گذاران انجام شود.

فرزام صفت با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲ هزار و ۱۰۰ پهنه آب‌بندان است خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌هایی مانند ساخت کلبه‌های شناور، احداث پل‌های چوبی و ساخت رستوران‌های شناور سبب توسعه گردشگری در استان گیلان می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه براساس هدف‌گذاری‌های انجام شده تا ۳سال آینده ۵ هزار واحد بومگردی در گیلان ساخته می‌شود خاطرنشان کرد: تاکنون هزار واحد از این واحدها آماده شده است.

وی با اعلام اینکه احداث واحدهای بومگردی می‌تواند ۲ هزار شغل در استان گیلان ایجاد کند عنوان داشت: در حال حاضر ۱۷ روستا به عنوان "روستای بدون بیکار" در نظر گرفته شده و قرار است ۲۲ هزار نفر در این روستاها شاغل شوند.

مدیرکل کار, تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان در این جلسه با اعلام اینکه تاکنون ۱۴ هزار و ۹۵۰ درخواست در حوزه ارائه تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری اخذ شده است گفت: از این میان ۴ هزار و ۷۰۰ پرونده در حال رفع نواقص است.

محمود ایزددوست با اعلام اینکه ۳ هزار و ۳۰۴ پرونده در راستای ارائه تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری در حال بررسی است عنوان داشت: ۷۱۰ پرونده در کارگروه اشتغال و کارآفرینی شهرستان‌ها بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۲۹ پرونده در راستای ارائه تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری در حال نهایی شدن است خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزار و ۸۰۲ پرونده در بانک‌ها وجود دارد که در نوبت دریافت تسهیلات است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده صفحه استخدام استانداری گیلان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ