ایجاد ۵۳۷ هزار شغل توسط تعاونی‌ها در استان تهران

در مراسم چهاردهمین دوره انتخاب تعاونی‌های برتر استان تهران ۷ تعاونی برتر و ۱۶ تعاونی برگزیده معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار بازارکار، پروانه رضایی بختیاری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در مراسم چهاردهمین دوره انتخاب تعاونی‌های برتر استان تهران که سه‌شنبه سیزدهم شهریورماه با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و تعاونی‌های برتر استان برگزار شد بخش تعاون را همانند آموزشگاهی دانست که افراد در آن تمرین کرده و از دل آن مدیران خوبی تربیت می‌شوند.


وی بابیان اینکه بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی تعاون بخشی مستقل بین بخش خصوصی و دولتی است عنوان کرد: این بخش مشکلات بخش دولتی همچون بروکراسی اداری، بازدهی پایین و عدم رقابت‌پذیری و... را ندارد؛ از طرفی بخش خصوصی نیز به دلیل کمبود سرمایه در گردش توان رقابت با بخش دولتی را نداشته که بر همین اساس بخش تعاون به‌واسطه تجمیع سرمایه‌های خرد می‌تواند نقش ویژه‌ای در بازار ایفا نماید.
رضایی بابیان اینکه تعاون انسان سالار است و در آن سرمایه انسانی حرف نخست را می‌زند گفت: به‌واسطه آنکه رابطه فعالیت در تعاونی شراکتی است اصناف و حرف مشکلات کارگری و کارفرمایی را ندارند.
وی با اشاره به سابقه تا سیس تعاونی‌ها در کشور و بیان اینکه تعاونی‌های مسکن در ابتدای انقلاب بسیار فعال بودند و زمینه‌ساز خانه‌دار شدن بسیاری از افراد شدند افزود: اما این روزها این تعاونی‌ها به دلیل گران شدن مسکن، کافی نبودن وام‌ها، عدم نظارت کافی و... با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران با قدردانی از اقدامات تعاونی‌های مصرف، حمایت و تقویت تعاونی‌های برتر را وظیفه این سازمان دانست اظهار امیدواری کرد که در سال رونق تولید شاهد اشتغالزایی بیشتری در بخش تعاون باشیم.
شایان‌ذکر است که حاتم شاکرمی،معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم بر استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌های مسکن ، تولیدی و توزیعی برای تامین نیازهای جامعه کار و تولید تاکید کرد .
معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : نقشی که دولت و حاکمیت در حمایت از تعاونی‌ها ایفا می‌کند نقش زیرساخت قانون است که از بعد از انقلاب در برنامه اول تا ششم دولت این توجه را به حوزه تعاون داشته و امروز شاهدیم که بیش از ۵۰ میلیون عضو در تعاونی‌ها وجود دارد .

در ادامه شاکرمی با اشاره به رویکرد فرهنگی در حوزه تعاون گفت : با توجه به اینکه یکی از وظایف اصلی تشکل‌ها هدایت و حمایت است انتظار می‌رود تشکل‌های تعاونی‌ها با پرهیز از نگاه انتفاعی و فعالیت سیاسی می‌توانند با اتحاد در نوسازی و بازسازی فرهنگی در حوزه تعاونی‌ها ایفای نقش کنند .
شاکرمی گفت : انتظار می‌رود با کمک تمامی فعلان این حوزه بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌های مسکن ، تولیدی و توزیعی نیازهای بخشی از مسکن و کالاهای اساسی جامعه کار و تولید را تامین کنیم همچنین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز این آمادگی را دارد با دستور دکتر شریعتمداری در تامین تسهیلات از طریق بانک‌ها و صندوق‌های وابسته این نیاز جامعه کار و تولید را حمایت کند.
چهاردهمین دوره انتخاب تعاونی‌های برتر استان تهران در حالی با شعار تعاون و رونق تولید برگزار شد که در این رویداد ۱۳۱۴ تعاونی فعال این استان شرکت کردند که درنهایت پس از دو مرحله داوری ۷ تعاونی برتر و ۱۶ تعاونی برگزیده انتخاب شدند.
در حال حاضر در استان تهران ۱۰ هزارو ۷۶۴ تعاونی با اشتغالزایی ۵۳۷ هزار و ۲۴۲ نفر فعالیت دارند.

 منبع : خبرگزاری بازار

برای مشاهده آخرین اخبار ثبت تعاونی ها اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ