ایجاد ۴۰ هزار شغل دانش‌بنیان در کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار شغل دانش‌بنیان ایجاد شده که البته باید افزایش یابد گفت: شغل‌های دانشی در شرکت‌های دانش‌بنیان شکل می‌گیرد و اگر به دنبال پیشرفت جامعه هستیم مسئولان بدانند بنیان پیشرفت جامعه علم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل پیش از ظهر امروز در کنگره شهدای مهندس همدان در دانشگاه صنعتی اظهار کرد: این کنگره قطعا اثربخشی زیادی در بین دانشجویان و اساتید خواهد داشت و مهم است.
وی با بیان اینکه رزمندگان در اقصی نقاط جهان ایثارگرانه امنیت را برای ما تامین کرده و می‌کنند گفت: در دوران دفاع مقدس آرم پاسدار قوت قلبی بین نیروها بود و امروز نیز همین طور است، نمادی که نشاندهنده ایثار و گذشتی است که ذره‌ای از خاک کشور دست دشمن نیافتد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در هشت سال دفاع مقدس تمام سلطه‌گران یک طرف بودند و ایران مظلوم اما مقتدر یک طرف، جامعه‌ ما در آن دوران تازه طعم شیرین آزادی و استقلال را چشیده بود اما دنیا ناراحت از این اتفاق در مقابلش ایستاد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره‌های شهدا بیانگر این است که به نسل امروز و آینده بگوییم امنیت به راحتی به دست نیامده است گفت: وظیفه اهالی رسانه این است که به منویات مقام معظم رهبری توجه کنند و داشته‌های خود را به جوانان معرفی کنند که یکی از داشته‌ها همین دانشگاه صنعتی است.
زلفی‌گل با بیان اینکه امروز دانشگاه بوعلی، علوم پزشکی و صنعتی پسادکتری تربیت می‌کنند گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان امروز یک شهرک دانشگاهی است و اگر با امکانات سال ۶۱ مقایسه کنیم این اتفاقات مهم در مدت کوتاهی رخ داده است.
چرا موفقیت‌ها را به فرزندان خود نمی‌گوییم؟ چرا برخی مدام آیه یاس می‌خوانند؟
وی با اشاره به اینکه امروز ما در عرصه پزشکی و جراحی و نظامی حرف برای گفتن داریم و دنیا این دستاورد را پذیرفته است گفت: چرا این موفقیت‌ها را به فرزندان خود نمی‌گوییم؟ چرا برخی مدام آیه یاس می‌خوانند؟
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ما نتوانستیم جهاد تبیین را عملیاتی کنیم و در این زمینه وظیفه سنگینی بر دوش داریم گفت: در این عرصه اهالی رسانه خیلی فعال‌تر ورود کنند و جهاد تبیین به خوبی اجرایی شود.
وی با بیان اینکه در استان همدان تعداد زیادی دانشمندان یک درصد و دو درصد جهان داریم و در جشنواره‌های رازی و ابوریحانی بیرونی و … نیز الگوهای زیادی معرفی شده‌اند گفت: در معرفی الگوها خیلی خوب است که هنرمند و ورزشکار معرفی کنیم اما همه چیز بر مبنای علم است و باید فناوران و مبتکرین را کنار آنها بگذاریم و الگوی متوازن را معرفی کنیم نه کاریکاتوری.
زلفی‌گل با تاکید به اینکه اگر ادعای ولایتمداری داریم نباید بگذاریم جهاد تبیین رهبری روی زمین بماند خاطرنشان کرد: رهبری تاکید به ارتباط صنعت و دانشگاه و بروز دانش در عرصه صنعت دارند؛ اما چرا توجه به این موضوع کمرنگ است؟ مشکل کجاست؟.
وی بیان اینکه یکی از مشکلات این است که بخشی از پژوهش‌های ما در خدمت جامعه نبود گفت: دانشمندان ما باید برای حل سوالات جواب پیدا کنند چراکه ۷۵ درصد تحقیقات باید در راستای رفع نیازها باشد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه سامانه نظام ایده‌ها و نیازها با عنوان «نان» در این راستا راه‌اندازی شده است که به آن مراجعه شود و امیدواریم این سامانه موثر باشد گفت: سامانه «دانا» هم درگاه آشنایی با نخبگان است و اردیبهشت ماه صفحه داخلی کارنامه دانشمندان داخلی را رونمایی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما این است که صادقانه و خالصانه دست نیاز به سوی دانشمندان دراز کنیم و بگوییم فکر از حکیمان و اجرا از سوی حاکمان عنوان کرد: طبق نامگذاری نام سال از سوی رهبری توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان حائز اهمیت بوده و اقدامات مهمی در این راستا انجام شده است.
زلفی‌گل با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته بیش از ۴۰ هزار شغل دانش‌بنیان ایجاد شده؛ اگرچه قابل توجه نیست و باید افزایش یابد ادامه داد: مشکل امروز جامعه ما شغل است و جوانان ما اگر شغل داشته باشند ازدواج می‌کنند و امیدآفرینی در جامعه رخ می‌دهد.
وزیر علوم با بیان اینکه ایجاد شغل را باید به پروژه ملی تبدیل کنیم و همه امکانات را برای ایجاد شغل بسیج کنیم تاکید کرد: شغل‌های دانشی در شرکت‌های دانش‌بنیان شکل می‌گیرد و اگر به دنبال پیشرفت جامعه هستیم مسئولان بدانند بنیان پیشرفت جامعه علم است.

منبع : خبرگزاری فارس

 برای مشاهده اطلاعیه ها و اخبار ثبت شرکت های دانش‌ بنیان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ