ایجاد ۳۸۷۰ شغل جدید در بخش کشاورزی استان قزوین از ابتدای سال جاری

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری قزوین گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۳هزار و ۸۷۱ نفر اشتغال جدید در بخش کشاورزی استان ایجاد و در سامانه استانی هفت سنگان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمید رضا تبسمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری قزوینبا اشاره به ایجاد بیشپاز ۳هزار و ۸۰۰ شغل جدید در بخش کشاورزی استان قزوین از ابتدای سال جاری، گفت: در سال جاری ؛ میزان اشتغال پیش بینی شده دربخش کشاورزی ۳هزار و ۸۴۸نفر بوده که تاکنون بیش از صد درصد آن محقق شده و تمام شهرستانها به تعهدات اشتغال خود عمل کرده اند .
به گفته وی، بیشترین اشتغالزایی با تعداد ۹۸۲ نفر به شهرستان تاکستان اختصاص دارد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و درآمد زایی از مولفه‌های توسعه بخش کشاورزی است، گفت : دشت زرخیز قزوین ظرفیت مستعدی برای تولید محصولات کشاورزی و اشتغالزایی دارد؛ بنابراین باید از این پتانسیل بخوبی استفاده کرد.
به گفته تبسمی، بیشترین اشتغال ایجاد شده در بخش دام و طیور و آبیاری تحت فشار بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اعطای تسهیلات در بخش کشاورزی نقش بسزایی در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال دارد ؛ بخش قابل توجهی از اشتغالزایی و تثبیت اشتغال با اعطای تسهیلات رونق تولید، تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری ، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، کمکهای فنی و اعتباری و مشاغل خانگی و تسهیلات خط ۷ مکانیزاسیون ایجاد شده است.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری قزوین اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ