ایجاد ۳۳ هزار شغل جدید در کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه از ایجاد ۳۳ هزار فرصت شغلی جدید در یکساله اخیر خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، هدایت حاتمی امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ با ایجاد مشارکت در تابستان سال‌جاری بیانگر کار و تلاش صورت گرفته در این حوزه است.

وی ایجاد ۳۳ هزار فرصت شغلی در این مدت را از جمله عوامل مهم دخیل در کاهش ۱.۵ درصدی نرخ بیکاری و افزایش ۱.۶ درصدی نرخ مشارکت استان در تابستان امسال عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه گفت: در حال بررسی و پیگیری راهکارهای برون‌رفت از معضل بیکاری هستیم و این تحلیل‌ها بر حول چهار محور اساسی قرار گرفته است.
حاتمی اولین و مهمترین محور مذکور را بهبود فضای کسب و کار برشمرد و افزود: قاعدتا انباشت سرمایه در جایی صورت می‌گیرد که فضای کسب و کارش مناسب باشد.
وی با بیان اینکه پایش محیط کسب و کار سالانه صورت می‌گیرد، گفت: راه‌اندازی یک فرصت کسب و کار، اسناد و زمان پارامترهای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذران برای سرمایه‌گذاری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه تصریح کرد: برای شفافیت فضا باید سرعت را افزایش، هزینه‌هایی که در سیستم ناسالم تحمیل می‌شود را کاهش و تعداد اسناد را هم مورد بررسی قرار دهد.
حاتمی ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی، احیای واحدهای راکد و جذب سرمایه‌گذاری جدید را دیگر محورهای راهکارهای برون رفت از معضل بیکاری عنوان کرد و گفت: این محورهای با هم هم‌پوشانی دارند و ضروری هستند.
وی استقرار سیستم اتوماسیون در ادارات و سیستم اداری بدون کاغذ را مورد تاکید قرار دارد و افزود: شناسه خدمات دستگاه‌های اجرایی نیز باید اجرایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری کرمانشاه اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ