ایجاد ۲۵۰ هزار فرصت شغلی توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: ما اگر نسبت به توانمندسازی اقدام نکنیم به صرف وام دادن، اشتغال در کشور ایجاد نمی‌شود.


به گزارش بازارکار به نقل از فارس وی گفت: هم اکنون بنیاد برکت در حوزه‌های وسیعی در جهت خدمت به محرومین و نقاط کم‌تر توسعه‌یافته فعالیت دارد که مواردی از قبیل توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، توسعه‌ی فضاهای آموزشی از طریق تاسیس مدارس برکت، انجام امور زیربنایی، ساخت مراکز فرهنگی- مذهبی، توسعه‌ی خدمات بیمه‌ای، مالی و حمایتی، ساخت بیمارستان و افزایش دسترسی آحاد جامعه به‌ویژه هم‌وطنان ساکن مناطق محروم به خدمات بهداشتی و درمانی را شامل می‌شود.
سعید جعفری افزود: فلسفه‌ی وجودی بنیاد برکت، کمک و همیاری برای بهبود و ارتقای توانمندی اقتصادی و کارآفرینی افراد، گروه‌ها و واحدهای کسب و کار مستعد فعالیت و فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور، در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران، و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.
وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از نظر سیستمی و نظام مدیریتی، ساختاری جهادی و بسیار چابک و منعطف دارد.مجموعه بنیاد برکت در کنار بنیاد احسان، موسسه دانش‌بنیان برکت و گروه توسعه اقتصادی تدبیر، از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هستند. در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) چابکی، سهولت، سرعت در کار، هماهنگی و هم‌افزایی در درجه بالایی قرار دارد و آن نیز به دلیل استفاده از جوانان مومنی است که دغدغه‌مند هستند و ایده‌های زیادی را برای توسعه دارند.

جعفری تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از جوانان تحصیل‌کرده و نخبه دانشگاهی استفاده می‌کند و ترکیب نیروهای جوان با نیروهایی که تجربیات زیادی دارند در کنار یکدیگر توانسته است یک سازمان و ساختار قوی، توانمند و مدبر را شکل دهد و خوشبختانه با مدیریت رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و تیمی که مشغول به کار هستند، توانسته‌اند در نیت خیری که دارند، موفق باشند.
اختصاص ۹۰ هزار میلیارد ریال در حوزه اقتصادی

وی در ادامه گفت: بنیاد برکت در ۲۰ آذر سال ۱۳۸۶ توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و براساس منویات مقام معظم رهبری تاسیس شده است و علت نام‌گذاری این بنیاد به نام برکت نیز رجوعی بوده که به آیه ۹۶ سوره اعراف شده است. در ۱۲ سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ریال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت در حوزه‌های اشتغال‌زایی، توانمندسازی اقتصادی، محرومیت‌زدایی و اجتماعی هزینه کرده است و عمده فعالیت‌ها نیز در مناطق محروم و آسیب‌دیده است.
مشارکت در احداث ۳۵۰ شرکت
وی افزود: ما تاکنون با حدود ۳۵۰ شرکت مشارکت داشته‌ایم که از حدود ۲۳۰ شرکت خارج شده‌ایم و همچنان با ۱۲۰ شرکت در حال فعالیت هستیم و این روند نیز کماکان ادامه دارد.
ما به دنبال راه‌اندازی شرکت‌های کوچک اما با بهره‌وری بالا در مناطق محروم کشور هستیم که می‌تواند اشتغال‌زایی بالایی را ایجاد کند و باعث جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاها به شهرها شود و به نوعی نیز میزان اشتغال روستائیان را افزایش می‌دهد.
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مدل‌های مختلف اشتغال‌زایی را مورد بررسی و تحقیق قرار داده است و به یک مدل واحد در این خصوص رسیده و ما معتقدیم که با ایجاد اشتغال قطعاً محرومیت را از بین خواهیم برد و روستاهای ما نیز توانمندتر خواهند شد و امیدواریم با این اقدام روستاهای محروم به سمت رفاه و تامین معیشت و درآمد پایدار پیش بروند.

 منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام موسسه بنیاد برکت اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ