ایجاد ۲۰۰۰ شغل برای ایثارگران گیلان

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به امضای دو تفاهم نامه با موضوع مسکن و اشتغال، گفت: ایجاد ۲۰۰۰ شغل برای فرزندان شاهد و ایثارگر در قالب این تفاهم نامه با تعداد شغل های ایجاد شده طی چهار سال گذشته برابری می کند.


عبدالله پاکاری در جلسه امضای تفاهم نامه تامین زمین، ساخت مسکن، ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان گیلان که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش آفرینی گیلانی ها در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: با توجه به فاصله جغرافیایی گیلان نسبت به مناطق عملیاتی و سهم سه درصدی جمعیت، میزبان چهار درصد ایثارگران کشور هستیم.
وی با بیان اینکه پایبندی مردم گیلان به آرمان ها و ارزش های اسلامی به قیام میرزا کوچک جنگلی بازمی گردد، افزود: شهید سید یونس حسینی رودباری نخستین شهید نهضت امام خمینی(ره) در سال ۴۲ است، اما حماسه آفرینی های مردم گیلان در دوران دفاع مقدس به اوج خود رسید و هشت هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کردیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با اشاره به تداوم رسالت گیلانی ها در دفاع از کیان انقلاب و کشور، یادآور شد: گیلان ۲۲ شهید مدافع حرم دارد که گویای تداوم روحیه جهاد و فرهنگ ناب ایثار و شهادت است.

پاکاری، با بیان اینکه گیلان ۲۳ هزار جانباز و ۲۶۰۰ آزاده دوران دفاع مقدس دارد، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۶ شهید فاجعه منا از گیلان داریم.

وی روزهای شیوع ویروس کرونا را جلوه ای دیگر از فرهنگ ایثار و شهادت مردم گیلان در قالب مدافعان عرصه سلامت دانست و گفت: در مجموع ۳۳ هزار ایثارگر در استان داریم و وظیفه ماست خدمت رسانی لازم را جهت رفع مشکلات جامعه هدف بنیاد به عنوان صاحبان و خالقان پرافتخارترین مقطع از تاریخ کشور داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه افزایش میانگین سنی خانواده های شاهد و ایثارگران جامعه هدف بنیاد را با مشکلات متعدد و متنوع مواجه ساخته است، عنوان کرد: نیازمند همراهی همه دستگاه ها جهت رفع مشکلات ایثارگران هستیم.

وی از تشکیل ۱۹ جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان با ۱۱۵ مصوبه خبر داد و بیان کرد: ۸۳ درصد این مصوبات عملیاتی شده است. همچنین طرح ساماندهی قریب به ۱۳۰۲ گلزار شهدا در استان مراحل پایانی خود را طی می کند و تنها پنج گلزار در دست انجام است.

پاکاری، یکی از دغدغه های بنیاد شهید را نگهداری گلزارهای شهدا بعد از ساماندهی دانست و اضافه کرد: طرح جامع بهسازی و مرمت گلزار شهدای رشت به عنوان یکی از بزرگترین گلزارهای مسقف کشور با همکاری سپاه قدس گیلان در دست اقدام است.

این مسئول فرهنگی، با اشاره به برگزاری سالانه ۹۰۰ یادواره شهدا در گیلان، یادآور شد: استان گیلان جزو نخستین استان های کشور در برگزاری یادواره های تلویزیونی شهدا در ایام بیماری کروناست که به عنوان الگو در سطح کشور مطرح شد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و اجتماعی به ویژه در شرایط امروز جامعه، اظهار کرد: ایثار اجتماعی به تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی از حل مشکل بیمه های درمانی ایثارگران که از سال ۹۲ وجود داشت خبر داد و عنوان کرد: در این راستا موفق به پرداخت مطالبات معوقه ایثارگران از سال ۹۱ شدیم. همچنین بسیاری از مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون برنامه ششم در حوزه ایثارگران را احیا و اجرایی کردیم.

پاکاری، امضای دو تفاهم نامه مذکور را موجب جهش در ساخت مسکن و ایجاد اشتغال برای جامعه هدف دانست و گفت: براساس این تفاهم نامه ۱۵۰۰ مورد زمین برای ساخت مسکن ایثارگران واگذار می شود که معادل هست سال گذشته است. همچنین ایجاد ۲۰۰۰ شغل برای فرزندان شاهد و ایثارگر در قالب این تفاهم نامه با تعداد شغل های ایجاد شده طی چهار سال گذشته برابری می کند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ