ایجاد ۱۵۲۰ شغل توسط ۱۴۹ شرکت‌ تعاونی زنان سمنان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان با اشاره به نقش مهم شرکت‌های تعاونی زنان در اشتغالزایی در استان افزود: تنها این ۱۴۹ شرکت‌ تعاونی زنان بیش از ۱۵۲۰ فرصت شغلی مستقیم در استان ایجاد کردند که عمده این فرصت‌های شغلی مربوط به مناطق روستایی است.


زینب کرکه‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: زنان روستایی در استان حضور چشمگیری در فعالیت‌های اجتماعی دارند.
وی از عضویت ۲۸ زن در شوراهای اسلامی روستایی این استان خبر داد و افزود: ۹ عضو شوراهای اسلامی در شهرهای استان سمنان را نیز زنان تشکیل می‌دهند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان با اشاره به فعالیت خوب زنان روستایی در شرکت‌های تعاونی زنان خاطرنشان کرد: ۱۴۹ تعاونی فعال زنان در سطح این استان وجود دارد که ۱۷۱۱ زن در آنها عضویت دارند.
کرکه‌ آبادی با بیان اینکه زنان استان ظرفیت بالایی در حوزه تولید صنایع‌دستی دارند بر لزوم حمایت بیشتر از فعالان این بخش تاکید و تصریح کرد: باید در زمینه بازاریابی محصولات این زنان همکاری بیشتری صورت گیرد.
وی یادآور شد: خوشبختانه به‌دستور استاندار سمنان، تلاش‌هایی برای ایجاد بازارچه‌های دائمی عرضه محصولات صنایع‌دستی در همه شهرستان‌های استان در حال انجام است که می‌تواند به رونق بیشتر صنایع دستی در استان کمک کند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان از صدور ۲۲ پروانه کارگاهی تولید صنایع‌دستی برای زنان این استان خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این ۲۲ کارگاه، بیش از ۴۶۰۰ زن هم‌استانی نیز به صورت انفرادی پروانه تولید صنایع‌دستی دریافت کردند.
وی با بیان اینکه زنان فعال در این بخش از توانمندی بالایی برخوردارند، اظهار کرد: یکی از زنان هم‌استانی فعال در این بخش دارای مهر اصالت یونسکو و هشت زن دیگر نیز دارای نشان ملی معتبر در این بخش هستند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار ثبت تعاونی ها اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ