ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی کارآفرینی برای ایثارگران

۱ نظر

مدیرعامل صندوق اشتغال و کار آفرینی ایثارگران گفت: در سال ۹۷، با توجه به تسهیلات مالی و خدمات بنیاد شهید، برای ۱۲ هزار نفر از ایثارگران، زمینه خود اشتغالی و کار آفرینی ایجاد شد.


رضا ریاحی مدیرعامل صندوق اشتغال و کار آفرینی ایثارگران در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وام‌های اعطایی بنیاد شهید به ایثارگران گفت: خوشبختانه با تصویب شورای پول و اعتبار، میزان وام قرض‌الحسنه ایثارگران برای طرح‌های خوداشتغالی از ۲۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و این موضوع به بانک مرکزی ابلاغ شده است.
وی افزود: پس از سپری شدن مراحل اداری، ایثارگران کار آفرین می‌توانند با مراجعه به شعب بنیاد شهید، از این تسهیلات بهره مند شوند.
ریاحی با اشاره بر آمار وام‌های اعطا شده به ایثارگران در سال ۹۷ اظهار داشت: در سال ۹۷، حدود ۷ هزار نفر از ایثارگران وام قرض‌الحسنه طرح‌های خود اشتغالی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان دریافت کردند.
مدیرعامل صندوق اشتغال و کار آفرینی ایثارگران درباره وام‌های روستایی نیز توضیح داد: در نیمه دوم سال ۹۷ نیز ۲۲۰۰ نفر از ایثارگران ساکن مناطق روستایی، وام روستایی کارآفرینی دریافت کردند که مبلغ آن نیز به ازای هر نفر ۵۰ میلیون با نرخ سود ۶ درصد گرفته اند. البته سقف این وام‌ها ۱۵ میلیارد تومان است که با توجه به حرفه و درخواست متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی در خصوص تعداد ایثارگران کارآفرین در سال ۹۷ نیز عنوان کرد: در سال ۹۷، با توجه به تسهیلات مالی و خدمات بنیاد شهید، برای ۱۲ هزار نفر از این عزیزان، زمینه خود اشتغالی و کار آفرینی ایجاد شد و امیدواریم افزایش سقف وام‌های خود اشتغالی منجر به رشد این رقم در سال جاری شود.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی کارآفرینی برای ایثارگران

  • م
    مجید گیلانی
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۰۳
    چنانچه شخصی کمتر از 30سال خدمت کرده است باید تکمیل 30 سال بماند و خدمت کند،،

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ