ایجاد ۱۲ هزار شغل جدید امسال در استان قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعهد اشتغال امسال دستگاههای اجرایی استان ۱۷ هزار مورد پیش بینی شده که تاکنون ۱۲ هزار و ۱۰۹ شغل جدید ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بابایی در بیست و پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان قزوین که روز سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در بخش تسهیلات اشتغالزایی در مجموع ۵۷۶ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی داریم که ۳۰۹ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: در بخش مشاغل خانگی اعتبارات ابلاغی ۱۶ میلیارد تومان، اشتغال فراگیر ۲۶۹ میلیارد تومان و اشتغال روستایی ۱۸۷ میلیارد تومان است که با اجرای دو هزار و ۳۱ طرح بیش از ۴ هزار شغل ایجاد خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: در بخش اشتغال روستایی تعداد ۸۶۶ طرح به بانک های عامل ارسال شده که ۶۷۲ طرح با ۲۵۵ میلیارد تومان مصوب شده که زمینه ۳۱۲۰ شغل را مهیا می کند.
وی گفت: در این بخش ۵۴۵ طرح موافقت شده و ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و زمینه اشتغال ۲۷۳۱ نفر در استان فراهم شده است.
بابایی با ارائه گزارشی از مشاغل خانگی هم اظهارداشت: در حمایت از مشاغل خانگی تعداد ۵۳۱ طرح به بانکها معرفی شد که مبلغ پیش بینی شده ۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان و اشتغال پیش بینی شده ۵۶۲ نفر است.
وی اضافه کرد: در این راستا ۲۵۷ فقره تسهیلات به مبلغ دو میلیارد و ۴۲۶ میلیون تومان پرداخت شده که اجرای این طرحها برای ۲۶۵ نفر شغل ایجاد کرده است.
تعهد ۱۷ هزار شغل توسط دستگاههای اجرایی استان
بابایی گفت: تعهد امسال دستگاههای اجرایی در ایجاد شغل حدود ۱۷ هزار فقره است که تاکنون ۱۲ هزار و ۱۰۹ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است.
وی بیان کرد: دستگاههایی که باید بیش از یک هزار نفر شغل ایجاد کنند شامل سازمان جهاد کشاورزی با ۴ هزار شغل، صنعت و معدن حدود ۸ هزار شغل، میراث فرهنگی ۹۰۰ شغل، کمیته امداد ۲۹۰۰ شغل و ساید دستگاهها از جمله صندوق کارآفرینی امید ۶۰۰ شغل، دانشگاه علوم پزشکی شامل ۵۰۰ شغل و بهزیستی ۳۰۰ شغل تعیین شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری قزوین اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ