ایجاد ۱۱۱۶ شرکت تعاونی کشاورزی با ۱۴ هزار و ۳۵۰ نفر اشتغالزایی

با ثبت یک هزار و ۱۱۶ شرکت تعاونی در بخش کشاورزی در سال ۹۶ برای ۱۴ هزار و ۳۵۰ نفر اشتغالزایی کردند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، در سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۱۱۶ شرکت تعاونی کشاورزی با عضویت ۱۴۸۸۰ هزار نفر اشتغال ۱۴۳۵۰ هزار نفر را فراهم کرد.
در میان گرایش های مختلف کشاورزی، زراعت با ۴۹۳تعاونی و مرغ مادر و اجداد با یک تعاونی به ترتیب بیشترین و کمترین را در میان همه گرایش ها دارد.
استان فارس با ۱۵۷ و یزد با ثبت ۶ تعاونی بیشترین و کمترین تعداد ثبت تعاونی در بین استانها را در بخش کشاورزی دارد.
در بخش کشاورزی همکاری و مشارکت سابقه دیرینه ای دارد، بطوریکه تشکیل اولین اجتماعات تعاونی در بین کشاورزان و ماهیگیران بیشتر رواج داشته است.
در حال حاضر بخش کشاورزی بیشترین سهم را در فعالیت‌ شرکت‌های تعاونی به خود اختصاص داده است .
مطابق آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود ۲۷ درصد تعاونی ها در رده کشاورزی و شیلات فعال بوده و این بخش بیشترین سهم را نصیب خود کرده است.
پایش شرکت‌های تعاونی کشاورزی می‌تواند بیش از پیش نسبت شناسایی مزیت های نسبی و منطقه ای برای شناسایی فرصت ها و سرمایه گذاری در گرایش های مختلف کشاورزی مثمر باشد.
براساس تقسیم بندی سامانه جامع ثبتی بخش کشاورزی از۱۷ گرایش مختلف شامل زراعت، دامپروری، دامداری، پرورش کرم ابریشم، پرورش و تکثیر ماهی، صیادی و شیلات، مرغ گوشتی، مرغ تخم گذار، جنگلداری، مرتعداری، زنبورداری، پرورش طیور، باغداری، جوجه کشی، مرغ مادر و اجداد، پرورش و تکثیر میگو، پرورش گل و گیاه و اتحادیه زراعت و باغداری تشکیل شده است.
مطابق آمارهای ثبتی وزارت تعاون تا پایان سال ۱۳۹۶در بخش کشاورزی حدود ۲۲ هزار تعاونی فعال و با اشتغال زایی ۲۲۶ هزار نفر و با تعداد ۳۰۵ هزار نفر عضو فعالیت دارند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده آخرین اخبار ثبت تعاونی ها اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ