ایجاد ۱۰۹۲ فرصت شغلی جدید در تعاونی های خراسان جنوبی

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ایجاد هزار و ۹۲ فرصت شغلی جدید در تعاونی های استان طی سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های کاری استان در حوزه اشتغال مشاغل خانگی است.


وی از پرداخت دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سه ماهه گذشته خبر داد و گفت: با پرداخت این تسهیلات ۳۳۷ شغل ایجاد شده است.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۹۵ مجوز اشتغال در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات صادر شده است.
اشرفی به طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون شش هزار و ۱۰۰ نفر پیش بینی اشتغال در دو هزار و ۴۸۴ بنگاه اقتصادی انجام شده است و کمترین میزان انحراف را در اجرای این طرح داشته ایم.
وی با بیان اینکه طرح یارانه دستمزد نیز از تیرماه امسال در چهار شهرستان استان آغاز شده است، عنوان داشت: در حال حاضر این طرح در تمامی شهرستان‌ها اجرا شده و شاهد افزایش ۱۰ برابری در این حوزه هستیم و تاکنون ۱۵۰ نفر از این طرح بهره مند شده اند.
افزایش بیمه شدگان اجباری استان به ۸۰ هزار نفر
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از بکارگیری ۳۷۳ نفر از طریق کاریابی‌های استان، بیان داشت: علاوه بر این در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی ۸۵ رشته شغلی شناسایی و ۴۰۴ نفر در این حوزه کار انجام می‌دهند.
اشرفی ادامه داد: علاوه بر این امسال ۷۳۷ نفر در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی جذب و آموزش دیدند.
وی از تشکیل ۵۲ تعاونی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: از این محل نیز تعداد یک هزار و ۹۲ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی در خراسان جنوبی با افزایش نسبت به سال گذشته (۷۶ هزار نفر) امسال به حدود ۸۰ هزار نفر رسیده است.
اشرفی گفت: همچنین با انعقاد تفاهم نامه همکاری با صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی ۱۰ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغالزا تزریق شده که تاکنون ۶ میلیارد تومان از این اعتبارات جذب شده است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار ثبت تعاونی ها اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ