ایجاد ۱۰۲ فرصت شغلی در شهرستان بیرجند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون برای ۱۰۲ نفر شغل ایجاد شده است.


به گزارش خبرنگار مهر، مهدی راستگو ظهر دوشنبه در کمیته اشتغال شهرستان بیرجند، اظهار کرد: بر اساس مصوبات کارگروه استان سهمیه اشتغال تعهدی سال ۹۷ شهرستان بیرجند دو هزار و ۱۶۲ نفر بوده که بین ۱۹ دستگاه اجرایی تقسیم شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون برای ۱۰۲ نفر شغل ایجاد شده است، افزود: از مجموع اشتغال های ایجاد شده ۱۵ نفر مربوط به بخش ساختمان توسط اداره کل راه و شهرسازی در سامانه ثبت شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی باید در راستای تحقق سهمیه اشتغال شهرستان بیرجند تمام توان خود را به کار گیرند، گفت: طی سال گذشته ۲۲ مجوز مشاغل خانگی نیز در شهرستان بیرجند صادر شده است.
وی ادامه داد: از مجموع پروانه های مجوز خانگی دو فقره طرح های پشتیبان و ۲۰ فقره طرح های مستقل بوده است.
راستگو با بیان اینکه اعتبار مشاغل خانگی در سال گذشته ۲۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بوده است، عنوان کرد: از مجموع اعتبار مشاغل خانگی ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای طرح های پشتیبان و شش میلیارد و ۵۰ میلیون ریال مربوط به طرح های مستقل بوده است.
وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی باید ظرف یک هفته با متقاضیان اخذ تسهیلات تماس و در صورتی که تسهیلات را نمی خواهند افراد جدیدتری را معرفی کنند، بیان کرد: ۳۳۸ نفر با مبلغ ۳۴میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال به بانک ها معرفی شده و ۲۵۴ نفر به مبلغ ۲۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند با اشاره به اعتبارات اشتغال زایی بند (د) تبصره ۱۶ مربوط به نهاد حمایتی کمیته امداد و اداره بهزیستی، اظهار داشت: سهمیه این اعتبارات در کمیته امداد امام خمینی (ره) بیرجند ۹۹ میلیارد و ۸۰۳ میلیون ریال برای ۴۲۱ طرح بوده است.
وی ادامه داد: تا کنون ۳۹۲ طرح با ۶۷ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال تسهیلات توسط بانک های عامل پرداخت شده است.
راستگو با بیان اینکه سهمیه بهزیستی شهرستان بیرجند در اعتبارات اشتغال زایی بند (د) تبصره ۱۶ حدود ۱۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال بوده است، افزود: تا کنون ۸۵ طرح به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال به بانک ها معرفی و ۷۴ طرح به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۷۰ ملیون ریال توسط بانک ها پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه در راستای تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری تا کنون ده جلسه کمیته فنی جهت بررسی ۴۹۴ طرح برگزار شده است، گفت: از مجموع طرح هایی که مورد بررسی قرار گرفته تعداد ۴۶۹ طرح تایید شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند ادامه داد: تا کنون ۹۴ طرح به بانک ها معرفی و تنها ۱۳ طرح با مبلغ ۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ۱۹۷واحد پذیرنده در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی شهرستان بیرجند ثبت نام شده است، گفت: دو هزار و ۹۲ کارورز ثبت نام و ۱۴۷ کارورز در طرح شش ماهه کارورزی جذب شده اند.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ