ایجاد بیش از ۳۰۰۰ فرصت شغلی در بخش تعاون

استانهای خراسان رضوی و فارس با ثبت بالاترین تعداد تعاونی و عضو، بیشترین میزان اشتغال در شهریور ماه امسال را به خود اختصاص دادند.


به گزارش ایسنا، مقایسه عملکرد تعداد تعاونی‌های ثبت شده در شهریور ماه امسال با مدت مشابه سال گذشته از کاهشی ۱۵ درصدی حکایت دارد که این میزان به لحاظ تعداد اعضا افزایشی معادل ۶ درصد و به لحاظ تعداد شاغل کاهشی ۳۴ درصدی را به همراه داشته است.
مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تازه‌ترین گزاش خود از تشکیل و ثبت ۲۴۷ شرکت تعاونی در شهریور ماه جاری خبر داد.
این مرکز اعلام کرد که بر اساس گزارش‌های اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در شهریور ماه امسال، تعداد ۲۴۷ شرکت تعاونی و سه اتحادیه تشکیل و به ثبت رسیده است.
بر این اساس تعداد کل اعضای تعاونی­‌ها ۷۴۱۱ نفر و تعداد افراد شاغل آنها ۳۴۶۶ نفر بوده و بررسی توزیع جغرافیایی این تعاونی­ها حاکی از آن است که بیشترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده مربوط به دو استان خراسان رضوی و فارس بوده است.
بیشترین تعداد تعاونی­ ثبت شده نیز به فعالیت­های کشاورزی و صنعت تعلق دارد که هر کدام به ترتیب با ۹۰۲ و ۷۱۵ نفر بیشترین تعداد شاغل را به خود اختصاص داده اند.
تعاونی‌های بخش ساختمان با ۳۲۷۲ نفر و تعاونی‌های بخش کشاورزی با ۱۱۶۰ نفر دارنده بیشترین تعداد اعضا در بین تعاونی‌ها بودند.
در حالی در شهریور ماه امسال ۲۴۷ تعاونی به ثبت رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته،‌۲۵۳ واحد بوده و کاهشی دو درصدی را نشان می‌دهد.بر این اساس تعداد اعضا افزایشی ۱۲۷ درصدی و تعداد فرصت شغلی کاهشی ۷ درصدی را به دنبال داشته است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار ثبت تعاونی ها اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ