امکان بومی‌گزینی در آزمون استخدامی فراهم می‌شود

۸ نظر

 رییس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: هم اکنون ساز و کار لازم برای بومی گزینی هشتمین آزمون مشترک استخدامی در حال تدوین است و امکان ویرایش اطلاعات برای شرکت‌کنندگان در اولین فرصت فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۵۶۰ هزار نفر در هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور ثبت نام کرده اند و رقابت این افراد براساس اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور، در آبان ماه در سراسر کشور انجام خواهد شد.

رییس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره برگزاری هشتمین آزمون استخدامی مشترک دستگاه‌های اجرایی، گفت: حدود ۵۶۰ هزار نفر در این آزمون ثبت نام‌کرده اند که از این میان بیش از ۳۸ هزار نفر جذب می‌شوند و این تعداد جدای از آمارهای جذب نیروی انسانی توسط وزارت بهداشت است که ثبت نام و جذب آن به صورت جداگانه صورت خواهد گرفت.

«علی اله قنبری» افزود: ۲۸ دستگاه در این آزمون حضور دارند و بیشترین سهمیه استخدامی مربوط به وزارت آموزش و پرورش است که بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان برای آزمون را نیز به خود اختصاص داده است و پس از آن وزارت کشور قراردارد.

این مقام مسوول گفت: سازمان ملی بهره‌وری با ۶ سهمیه استخدامی کمترین میزان سهمیه در آزمون هشتم را دارد.

وی درباره عدالت محوری در آزمون، گفت: این آزمون‌ها با رعایت تمام مسائل امنیتی و اصول محرمانگی برای رعایت حقوق داوطلبان برگزار می‌شود.

قنبری توضیح داد: تمامی مراحل طرح سوال، برگزاری آزمون، اعلام نتایج و حتی انجام مصاحبه ها رصد می‌شود تا حق کسی ضایع نشود.

ماندگاری نیروها در شهرستان‌ها با بومی گزینی آزمون استخدامی

رییس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور درباره مصوبه بومی گزینی در هشتمین آزمون استخدامی فراگیر، گفت: مجلس شورای اسلامی در شانزدهم شهریورماه امسال بومی‌گزینی در آزمون استخدامی را مصوب کرد.

وی با بیان اینکه بومی گزینی با هدف ماندگاری نیروها در شهرستان‌هاست، افزود: براساس قانون، به افرادی بومی شهرستان اطلاق می‌شود که یا محل تولدشان شهرستان مورد نظر بودهیا اینکه ساکن آن شهرستان با سابقه حداقل ۱۰ سال سکونت باشند.

قنبری افزود: البته در این مصوبه ایجاد سازوکاری برای تعیین اولویت جهت جذب داوطلبان بومی شهرستان به استثنای شهر تهران و مراکز استان‌ها مد نظر قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: براساس این مصوبه مقرر شده است شورای توسعه مدیریت اولویت‌هایی را برای افراد در نظر بگیرد و هم اکنون فرایند تعیین این اولویت‌ها در حال انجام است و پس از نهایی شدن، فرصتی برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌شود تا اطلاعات خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ویرایش کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب شانزدهم شهریورماه ۹۹مجلس شورای اسلامی مبنی بر «اولویت قائل شدن برای جذب داوطلبان بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران و مراکز استان‌ها» به متقاضیان ثبت نام کننده در آزمون اجازه داده خواهد شد بر اساس قانون اصلاحی و شغل محل‌های موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ویرایش اطلاعات و شغل محل انتخابی خود اقدام کنند.

رییس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور درباره سهمیه افراد در آزمون، گفت: در این آزمون طبق قوانین مربوطه، سهمیه‌­های آزاد، ایثارگران و معلولین در نظر گرفته شده است و شغل‌محل‌های مربوط به هر کدام از این سهمیه‌ها در دفترچه آزمون تفکیک شده است. وقتی شغل محلی به ایثارگر یا معلول اختصاص می‌یابد، این امر در جدول دفترچه راهنما مشخص شده و صرفاً مشمولین سهمیه یاد شده می توانند در این شغل محل شرکت کنند.

قنبری درباره سهم سه درصدی معلولان در آزمون استخدامی گفت: همچون سال‌های گذشته سهمیه سه درصد استخدام برای معلولان در نظر گرفته شده است و چنانچه ظرفیت مذکور تکمیل نشود، این سهمیه حفظ و در آزمون‌های بعدی استفاده می‌شود و قابل تخصیص به سهمیه‌های دیگر نیست.

منبع : خبرگزاری ایرنا

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸ نظر برای امکان بومی‌گزینی در آزمون استخدامی فراهم می‌شود

  • و
    وحید
    ۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵
    سلام وقت بخیر من چندتا سوال دارم لطفا جواب بدین ...
    من متولد شهرستان ماکو از استان آذربایجان غربی هستم ولی بیش از بیستو پنج سال در شهرستان ارومیه زندگی میکنم و در آزمون استخدامی برای دبیری ریاضی از منطقه سیلوانا شهرستان ارومیه شرکت کرده ام آیا بومی گزینی شامل من میشود و در اصلاحیه قسمت بومی گزینی را پر کنم؟
    دوم اینکه من فوق لیسان اقتصادم ولی لیسان ریاضی دارم و با مدرک لیسانس ثبت نام کرده ام اگه قبول شدم مشکلی برایم پیش نمی آید؟
    • م
      محدثه
      ۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸
      یعنی چی آخه؟
      اگه از اون شهرستان کسی شایسته نبود یا درصداش پایین بود چی
      الان ک هزینه کردیم و ثبت نام کردیم الان ک شهرستان من نمیخاد
      هزینه ای ک دادم چی میشه؟؟؟
      • ه
        هنرآموز حسابداری
        ۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۰۴:۲۱
        چرا باید بعد از ثبت نام شرایط رو تغییر بدن همه باید اعتراض کنیم بومی گزینی یا شایسته سالاری کدامش مهمتره
        اونم دو هفته مانده به آزمون بگن ببخشید برو جای دیگه رو انتخاب کن شرایط عوض شده!!!!
        • ا
          اکبر
          ۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۵۰
          با سلام
          امکان ویرایش مجدد شغل کی فعال میشه؟
          • س
            سارا
            ۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۴
            سلام امکان ویرایش مجدد وتغییر حوزه امتحانی آزمون هست؟؟
            • م
              منصوره
              ۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۶
              شهر هایی که زیر نظر شهرستان هستند برای آن شهرستان بکمی حساب می شوند یا نه؟
              • ب
                بهنام
                ۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۵۲
                سلام ببخشید خانم من امسال شرکت کرده و طبق این قانون ما بومی حساب نمیشیم فقط یه سوال دارم یعنی من که خودم اینجا معلم هستم تاثیری در بومی شدن نداره؟ سه ساله که اینجا ساکن هستیم آخه پس خانواده کارمندهای دولت مگه نباید بومی حساب بشن؟این اطلاعیه ناقصه هرحال بندی در این مورد بود که همسر یا فرزندان کارکنان رسمی یا پیمانی هم بومی استان حساب می شدن
                • .
                  ...
                  ۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۰۷
                  دقیقا من هم همین مشکلو دارم.پس خانواده کارکنان دولت یا نیروهای مسلح که به خاطر پدر یا همسرشون توی شهر دیگه زندگی میکنن چی میشه؟ این افراد هم شامل سهمیه بومی میشدن.این قانون ناقصه و تکلیف این قشر رو معلوم نکرده.

                لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                ثبت پاسخ